- 22. listopadu 2023 12:30
Italsko-španělské rychlovlaky Frecciarossa mohou na vhodné trati dosáhnout rychlosti až 400 km/h, běžně ale jezdí pomaleji. Nové české rychlotratě mají umožňovat rychlost do 350 km/h. | foto: Profimedia.cz
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Lidovky.cz: V jaké fázi přípravy sítě vysokorychlostních tratí (VRT) se nyní Česká republika nachází?
Dá se říci, že většinu tratí projektujeme na úrovni dokumentace pro územní rozhodnutí. S novelou stavebního zákona už to nebude pro územní rozhodnutí, ale pro povolení záměru. Nejdále jsme v tuto chvíli na Moravě u VRT Moravská brána (Přerov–Ostrava) a VRT Jižní Morava (Brno–Břeclav). U ní už máme návrh v podobě, který se dá podat na ministerstvo životního prostředí k posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). To proběhne příští rok. Závěry zjišťovacího řízení jsme již od ministerstva životního prostředí obdrželi. Máme s nimi úzkou spolupráci.
Připojte se ještě dnes a získejte: