130 let
Spot Mnichovská dohoda získal v Cannes bronz.

Spot Mnichovská dohoda získal v Cannes bronz. | foto: Reprofoto

Spot Mnichovská dohoda získal bronz v Cannes

Média
  •   16:07
Česká reklama si po patnácti letech veze medaili z prestižní filmové a televizní kategorie mezinárodního festivalu reklamy Cannes Lions. Spot Národního muzea, nazvaný Mnichovská dohoda, získal bronz.

Podle Reného Ježe, který reprezentuje společnost FLEmedia, oficiálního zástupce festivalu pro ČR, je bronzové ocenění velkým úspěchem české reklamy. "V posledních pěti letech jde o největší úspěch," uvedl. Od roku 2004 získali čeští tvůrci kromě dnešního ocenění pouze dvě bronzové sošky a jedno stříbro. To si odvezla v roce 2005 agentura Leo Burnett v tiskové kategorii za sérii prací pro Národní asociaci knihoven. 

V kategorii film uspěla oceněná reklama pro Národní muzeum mezi 13 finalisty. Euro RSCG byla letos jediným českým zástupcem, který postoupil do finále. V dané kategorii mu konkurovalo dalších 3454 soutěžících.

Česká reklama si z této kategorie odvezla zatím nejvýznamnější cenu v roce 1994, kdy zde agentura Young & Rubicam získala stříbro.

Šestapadesátý ročník prestižního festivalu začal minulou neděli. Letos se o ceny ucházelo na 22.652 příspěvků, což je zhruba o pětinu méně než loni. Podle organizátorů za tím stojí ekonomická krize.

Euro RSCG je jednou z předních tuzemských reklamních agentur, v soutěži Agentura roku, kterou pořádal týdeník Strategie ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur, se letos umístila na druhém místě za Mark/BBDO.

Autoři: ČTK, Jaroslav Krupka
  • Vybrali jsme pro Vás