Přímou podporu poskytuje tištěným médiím téměř polovina sledovaných zemí. Studie zjistila, že takovouto podporu získávají především noviny, které nemají významný podíl na trhu, a noviny v menšinových jazycích. Subvence jsou určeny na financování distribuce i výrobního procesu. Nepřímou podporu novinovému sektoru poskytují téměř všechny sledované země, a to nejčastěji v podobě daňových úlev.
Ve všech sledovaných zemích existuje veřejné rozhlasové a televizní vysílání, jeho význam se však v jednotlivých státech výrazně liší. Některé státy také poskytují přímou podporu internetovým médiím. Tato pomoc se soustřeďuje zejména na nové projekty nebo na přechod tradičních médií k digitálním aktivitám.
Prostředky na podporu mediálního sektoru obvykle pocházejí ze státních rozpočtů, v některých případech z televizních a rozhlasových poplatků a mimořádných daní na reklamu či příjmy kabelových společností. Peníze většinou rozdělují příslušná ministerstva, regulační úřady a nadace. Studie zahrnuje 13 vyspělých evropských zemí, Spojené státy, Kanadu, Austrálii a Nový Zéland.