Co se stane, když má někdo nahraný do řídící jednotky upravený SW chiptuningem? To mu jako Tik Ťak vrátí prachy...??
Větší podvod na řidiče jsou uváděné spotřeby PHM, nedosažitelné v normálním provozu. Příklad z Autosalonu - VW Polo s krásnou průměrnou papírovou spotřebou 4,1 l/100km nedokázali v testu, kdy jezdili co nejúsporněji, dostat pod 5,3 l/100km.
Můj názor je ten, že politici určili limity emisí pro určité EURO, někdo odborně na výši určil způsoby měření pro homologaci a automobilky vymýšlely jak limity splnit. Že VW našel tento způsob je na závadu jen pokud v předpisech výslovně stojí, že limity musí motory splňovat i v běžném provozu. Řekne někdo na rovinu jak to vlastně s těmi předpisy je?
Ono už je podezřelé, že se připravují předpisy nové, kde jsou dány hodnoty emisí při zkoušce a koeficient emisí pro provoz - pro začátek myslím, že 1,6 - to potvrzuje, že odborníci věděli o nesplnitelnosti limitů v provozu.
Nemám auto z této skupiny, ale majitelům auto upraví aby splňovalo limity zkoušky, ale už to nemusí být to auto s vlastnostmi, které si koupili a ministr říká, že se má sám soudit s automobilkou? Což takhle soudit se se státem, že na to nepřišel při schvalování do provozu toho kterého typu?
A proč? Holt ta auta nebudou splňovat euro 5, no a? Takových u nás je ...
Jde taky o to, co ta úprava s motorem udělá. Sníží se výkon, zvýší se spotřeba?
Nemusíme kopírovat každou pošetilost, co se kde - v Germánii zejména - objeví.