130 let
Čekárna (ilustrační foto)

Čekárna (ilustrační foto) | foto: Lidové noviny

Dnes v LN

Vlezlá reklama masíruje pacienty v čekárnách, nebude před ní úniku

Ekonomika
  •   9:51
PRAHA - Průměrně tříhodinová čekací doba v nemocnicích je nejen těžkou zkouškou trpělivosti pacientů a jejich blízkých, ale představuje také spoustu nevyužitého reklamního času. Obojí má změnit nový projekt televizního vysílání, který se má postupně šířit do českých nemocnic.

Z hlediska inzerentů představují desítky obrazovek v každé větší nemocnici především reklamu, kterou nelze na rozdíl od běžného vysílání ani přepnout, ani vypnout. A podle prvních průzkumů toto vysílání v čekárnách skutečně sleduje více než 80 procent všech přítomných lidí.

PLECHY K PRONÁJMU

Až několik tisíc měsíčně si mohou lidé vydělat, když nechají své auto polepit reklamou. Zájem je obrovský, mezi majiteli aut je však tvrdá konkurence. Největší šanci má majitel octavie z Prahy, auta z vesnic naopak zůstávají "na ocet".

"V současné době jsme ve dvou pražských nemocnicích. Rozhodně ale chceme pokrýt většinu českého území v blízkosti velkých aglomerací," uvedl Alexandr Petrželka ze společnosti Onyx Vision, která s projektem přišla.

V plánu je rozmístění téměř tisícovky obrazovek po celé republice. Ty kromě vysílání reklamy umožňují nemocnicím také prezentaci zábavných, informativních nebo i vlastních pořadů.

"Nechceme být čistě reklamní televize, chceme působit hlavně informativně a edukačně. Reklama tvoří asi sedm až 14 procent času a zhruba v tomto rozmezí se chceme držet. Jsme si vědomi toho, že pokud se to změní na čistě reklamní kanál, za deset minut se nebude nikdo dívat," dodal Petrželka.

Další podrobnosti o reklamní masáži v čekárnách a těch kdo na ni vydělávají si přečtěte v dnešním vydání deníku


Autor: Vojtěch Bednář