130 let
Logo firmy Volkswagen.

Logo firmy Volkswagen. | foto: ČTK

Volkswagen zvýšil prodej vozů se značkou VW

Ekonomika
  •   7:00
MNICHOV - Německý automobilový koncern Volkswagen v dubnu meziročně zvýšil prodej své vlajkové značky VW o více než pět procent na 480 900 vozů. Pomohla mu k tomu hlavně silná poptávka v Číně a Severní Americe.

Od začátku roku se prodej zvýšil také o více než pět procent a dosáhl 1,91 milionu vozů. "Vývoj na světových trzích zůstává nejednoznačný a situace v Evropě je obzvlášť obtížná," upozornil šéf prodeje a marketingu Christian Klingler, jehož citovala agentura Reuters.

Prodej značky VW na evropském trhu v období od ledna do dubna meziročně klesl o 7,5 procenta. V Severní Americe naopak o čtyři procenta vzrostl a v Číně se zvýšil dokonce o 20 procent.

Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Součástí koncernu Volkswagen jsou i značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat. Loni firma převzala rovněž výrobce sportovních vozů Porsche.

Autoři: ČTK, Lidovky.cz
  • Vybrali jsme pro Vás