Jestlipak bude tak bránit české domácnosti i v Bruselu?
Auta, auta, auta ... Takže budeme i dál 100 let za moderním světem.
Ideální by bylo přesunout podstatnou část mezinárodní nákladní dopravy na koleje.
Co se týče dopravy tak:
1) Vysokorychlostní železnice je absolutně zbytečná věc.
2) Za mě nejlepší investicí by bylo udělat páteřní tříproudovou dálnici (Plzeň - Praha - Brno - Ostrava). S rozvojem civilizace nejvíc dycky souvisí jak je rozvinutá infrastruktura.
3) Zamezit aby jedna firma měla rozkopenejch X projektů, kvůli kterejm jsou uzavírky. Absolutně nechápu proč např. Strabag nebo Metrostav má rozkopáno X věcí kde je pár dělníků a uzavírka na těch na sobě nezávislejch místech trvá x měsíců. Jako chápu že jsou nějaký technologický postupy, ale když člověk jezdí kolem nějakýho místa x tejdnů a reálně nevidí, že by tam byl nějakej pokrok tak je to na palici. Ať nahrnou veškeré své síly (lidi a stroje) na jednu stavbu a musí bejt za pár tejdnů hotovo.
až zakážou normální auta (pardon, povolí jen předražené elektrovozy, na které naprostá většina lidí nebude mít šanci finančně dosáhnout), tak budeme za vysokorychlostní železnici ještě sakra rádi... jinak ano, jedna firma, která má x zakázek, ale strojů a lidí jen na x-10 , je problém, na druhou stranu to je problém hlavně v zákoně o veř. zakázkách, kde prostě státní instituce musí vybrat tu nejlevnější (pokud to neudělá, reálně hrozí, že se nevybraná firma začne odvolávat a vše se neúměrně prodlouží a zdrží)
Nevím zda pro naši malou zemičku je vysokorychlostní železnice takovým přínosem. Spíše bych se přimlouval za bezpečnou, spolehlivou a komfortní železnici.
Je to těžké vyhovět občanům i EU. Bych dokonce řekl, že v oblasti energetiky a aut je to vlastně nemožné.
Dálniční propojení Brna s Vídní nestojí ani za zmínku.
stejně jako dálniční propojení Českých Budějovic s Vídní...