Přehnaná očekávání
Každá firma /i státem vlastněná/ musí mít management, který má také nějaké pravomoci. Mezi ně patří zejména byznys plán včetně marketingového mixu. Tento management je třeba samozřejmě kontrolovat, jak plní své KPIs, zejména pokud jde o zisk, obrat, market share, apod.. Štourat se ale v každém jednotlivém /a vzhledem k velikosti podniků úplně marginálním/ rozhodnutí managementu a požadovat dokonce důvěrné údaje, to se mi zdá za hranou. Musíme dát státním podnikům cíle, čeho vlastně mají dosáhnout. Jak to ale budou dělat, to nechme v rukou managementu /a když cíle plněny nebudou, tak management odvolejme/. Například prezentace Budvaru, který s americkým Budweiserem bojuje po celém světě, dává naprostou marketingovou logiku, ale jelikož je organizátor spojen s ODS, tak má zdejší server opět obsedantní touhu spřádat konspirační teorie a popuzet veřejné mínění...