130 let

Diskuze

Docentura, která nemá být

Malý akademický senát pražské VŠCHT se ještě dřív než habilitační komise kriticky vyjádřil k podané habilitaci Marka Švába. Proč?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Gustafa

23. 11. 2012 10:56
Dobrý den, velmi dobrý
Dobrý den,velmi dobrý článek, ale (pan Rychlík mi snad odpustí), diskuse je daleko lepší. Zejména náznaky střetu zájmů podnikání vs. výzkum. Takový evergreen dnešní společnosti: zneužívání veřejných prostředků. Tentokrát na půdě akademické. To by bylo velmi zajímavé téma pro další články pana Rychlíka. Hezký den.
0 0
možnosti

Josef Machacek

15. 11. 2012 14:45
Nejsem chemikem a nemohu
Nejsem chemikem a nemohu proto posoudit, jaky pocet publikaci nebo citaci je v oboru hodne ci malo. Obecne hodnoceni kvality vedecke prace podle jakehokoliv cisla je zavadejici a vede leckdy k absurdnim zaverum.Na cele zalezitosti mne nejvice zarazi, ze skupina 5 lidi ze stejne katedry, tvorena dvema studenty, dvema doktorandy a nedavnym doktorandem p. Podholou zcela ovladla Akademicky senat. Jak je neco takoveho mozne a jak se takovato skupina muze vyjadrovat ke kvalite habilitacni prace?Nemohu si pomoci, ale asi je opravdu na fakulte neco shnileho.
0 0
možnosti

Michal Hocek

15. 11. 2012 7:47
kriteria
Kriteria pro habilitacni rizeni nutno chapat jako minimalni a ramcova - nikoli jako narokova, ze jakmile jich nekdo dosahne, tak ma narok na ziskani docentury. Soucet IF je definovan opravdu nizko (na pocet pozadovanych clanku) - zrejme aby to vyhovovalo i okrajovym oborum na VSCHT, kde neni mnoho casoipsu s vysokym IF. Rekl bych, ze se OCEKAVA, ze vetsina habilitaci bude tato kriteria vyrazne prekracovat.Samozrejme chapu velmi dobre i rozdily v oborech a institucich, ale i FTOP je chemie a nelze se vymlouvat, ze tam nejsou kvalitni casopisy. Chapu i prumyslove realizace - v kriteriich je, ze uspesna prumyslova realizace technologie nahradi 10 publikaci - pokud je kolega Svab ma, tak k nim jiste bude prihlednuto.Nechci take srovnavat tuto habilitaci s predchozimi, ktere mozna take mohly byt problematicke. Jen jsem chtel upozornit, ze z dostupnych informaci a dat a analyzy WOS to opravdu nevypada, ze by nekdo chtel zlovolne znicit karieru vychazejici superhvezdy ceske chemie, ktera mnohonasobne prevysuje vsechna pozadovana kriteria. Nepochybuji, ze VR fakulty zohledni vsechna pro i proti a preji sve alma mater, aby drzela latku vysoko, jak se na spickovou vyzkumnou universitu slusi.
0 0
možnosti

Mrsvb

15. 11. 2012 8:37
ve článku jsou někde nějaké hvězdy?
Víte, barvité výrazy o superhvězdě České chemie, jsou poněkud zbytečné a sarkastické a opravdu nevím, o co Vám jde. O žádných hvězdách se v článku nepíše (snad ani náznakem), jen o tom, že na VŠCHT se dějí velmi podivné věci. 
0 0
možnosti
Vážený pane docente Hocku,
díky za Váš příspěvek. Pakliže máte pocit, že je článek nějak "prezentován", tak je mi to líto, ale upozorňuji, že z novinářského hlediska už příliš nevím, jak objektivněji informovat o nestandardním postupu AS. Mluvil jsem osobně se všemi aktéry a v příloze je 8 dokumentů v PDF (pro i proti). Žádný názor snad čtenáři nepodsouvám, na žádnou stranu se nestavím. Stále jsme na stránkách standardního média, nikoli na interním webu VŠCHT nebo ÚOCHB ;-) Pakliže shledáváte ve zpracování ČP nějakou chybu, omlouvám se, ale nebylo to mým záměrem. Hezký večer, rmt
0 0
možnosti

Adam Jaroš

18. 11. 2012 8:02
ale pane redaktore
senátní bojůvky a hanopis  nejsou termíny popisné, ale hodnotící. Od objektivity podle mě dost vzdálené. Zdá se mi, že ani příliš nesedí na to co proběhlo.  
0 0
možnosti

Michal Hocek

14. 11. 2012 21:12
kriteria
Sam jsem se na VSCHT v 2006 habilitoval a habilitacni kriteria si jeste pamatuji - je pozadovano 35 publikaci. Kolega Svab jich ma jen 14 ( na Web of Science - ostatni jsou zjevne jen nejaka konferencni abstrakta, ktera se nepocitaji), takze kriteria nesplnuje. H-index 4 je v chemii opravdu legracni - vetsina mych doktorandu ma vyssi uz kdyz konci doktorat... Clanek je presentovan, jak bylo panu Svabovi ublizeno - na me to pusobi opacne - ze habilitacni kriteria nebyla splnena a namitky tedy jsou opravnene.
0 0
možnosti

Jaromir Marek

14. 11. 2012 21:45
schválně se podívejte
Pane kolego, schválně se podívejte i na obdobná čísla u doc. Kubala, a pak debatujme o tom, co je legrační ... 
0 0
možnosti

Jaromir Marek

13. 11. 2012 11:48
jmena z clanku na WOSu
Těm, co se tu pozastavují nad habilitační prací předkládanou uchazečem s HI=4 a spočitatelně málo výstupy na WOSu (já sám použil dotaz "Author=(svab m) AND Address=(prague) ") doporučuji zadat si do WOSu i jména ostatních do kauzy zapojených ...  
0 0
možnosti

Pug

13. 11. 2012 20:56
no a nejen to
taky je zajímavé prohnat jména aktérů obchodním rejstříkem. A v zápětí se zeptat, co dělá děkan a paní kvestorka.Obraz nelichotivě malovaný.A ještě bych rád dodal, že nejrychleji lze se dosíci docentury a profesury a lokálnějších školách menšího významu, jako UTB, MENDELU, TUL, UP a tak. Jestli ta rychlost zaručuje kvalitu, to bych tak ani raději nenaznačoval. Není docent? Není profesor? A komu to vadí? Akreditační komisi! Safra, no jo, tak je vyrobíme, no ni?
0 0
možnosti

Skladkar

12. 11. 2012 11:28
Zajímavé, ale nedivím se.
Děkuji za zajímavý text, ale vůbec se tomu nedivím! Nám pan Podhola (firma Memtech) chtěl prodat jeho zaručenou membránovou technologii. Celé pod záštitou vysoké školy, že nám udělají skvělé testy. Bohužel technologie funkční nebyla, testy byly vymyšlené a celé to byl velký podvod.  Na VŠCHT  musí být opravdu něco špatně, když takovýto fušer a podvodník tam udělá doktorát.
0 0
možnosti

Mrsvb

12. 11. 2012 9:02
zcela souhlasím, upřesňuji
Souhlas se vším. Doplňuji, že práce  a přihláška byly odevzdány v září 2011, což je tedy 7 let po doktorátě. Víte, je složité to takto daleko vůbec dotáhnout, když Vám kdosi roky hází klacky pod nohy, nikdo Vám nepomůže a jste navíc nuceni měnit aktuální odborné zaměření. To jsou podrobnosti a okrajové podmínky, které se do žádného článku nevejdou. O stáži v zahraničí není v podmínkách pro habilitaci ani slovo - i když souhlasím, že by to "docentům" asi slušelo. 
0 0
možnosti

Msebek

13. 11. 2012 22:52
Možná
Možná by bylo lepší, kdyby asistenti habilitační kritéria vůbec neznali? Když chci hrát profesionálně fotbal, tak se prostě snažím hrát jako Pelé, Zidane apod. Přece se nebudu vymlouvat, že třeba hlavičkovat jsme nezkoušel, protože to v našem klubu nebylo mezi habilitačními kritérii? Konkrétní situaci vůbec neznám, ale i u nás občas potkám někoho zneuznaného, komu okolí pořád „hází klacky pod nohy.“ Takovým lidem radím: Na světě je alespoň 15 tisíc univerzit. Tak prostě jděte na nějakou jinou a tím se místních nepřátel zbavíte. A když nakonec uspějete na nějaké lepší škole, tak jim přece vytřete zrak. Nakonec připomenu obecné pravidlo, že prestiž Vědecké rady roste s každou NEudělenou habilitací  a profesurou.
0 0
možnosti

Mrsvb

12. 11. 2012 6:53
upřesnění počtu článků
Habilitant má impaktovaných článků 14 (podstatné pro H-index), z toho v zahraničí 11, pro upřesnění. Ale o to přece v článku vlastně vůbec nejde.
0 0
možnosti
Vážený pane MRSVB,
děkuji Vám za upřesnění. Sám habilitant uvádí v podkladech 60 článků, z toho doslovně "22 hodnotných". Omlouvám se za zjednodušení, ale do 9500 znaků se nevejde všechno ;-) Více v přílohách PDF. Hezký den, rmt
0 0
možnosti