Jenom hloupý a nebo na t.z.v. slevy skákající člověk může zbaštit to, že UBER jezdí levněji než taxíci třeba od Profi a nebo AAA. Vyzkoušel jsem to, a UBER mě vezl dvakrát stejnou trasu jednou za sto devadesát šest, a podruhé za dvěstěčtyřicet.AAA na aplikaci dvakrát za 160 a podruhé za sto sedmdesát tři.Profi 162,- podruhé za sto devadesát.
K okrádání v přímém přenosu dochází nyní především za pomoci taxametrů - těch fint, jak na něm nastavit vyšší částku, přesunout desetinnou čárku apod. bylo popsáno už mnoho. Možnosti zákaníka zkontrolovat si cenu nezávisle v aplikaci se samozřejmě tito zloději bojí.
V současnosti to již není možné, a přesunout si desetinou čárku, také není možné, to prostě nejde, jen ji přelepit, ale na to musí normální zákazník přijít.Cenu si kontrolovat můžete na aplikaci, kde si nastavíte cenu za km. a GPS vám to počítá stejně jaké taxametr.
Výborné je, že už nic nebude bránit postavení železnice na letiště. Dosud "to nešlo", protože magistrát úspěšně ovládali "taxikáři", kteří nechtěli přijít o nejvýnosnější rito. I metro kvůli tomu odklonili do Motola. K tomu jim dopomohl nejen jistý bývalý primátor. Na magistrátu asi budou mít chudé vánoce...
Kdyby taxikáři poctivě pracovali,nebylo by konkurence!Nikdo z nich nevysvětlil rozdíl v cenách.V době GPS navigací vám může klidně sdělit cenu předem.Neudělá to žádný.Způsob určování cen je asi rovněž tajný.Když budou mít auta na plyn,mohou mít i poloviční ceny a ještě zbude dostatečný zisk.
1. Cena předem vždycky byla pouze orientační. Na cestě může být z různých důvodů zácpa, objížďka, atd. A cena je ihned jiná.
2. Ani auto na plyn nezaručuje nižší cenu. Palivo je pouze jeden z mnoha nákladů. Nezapomínejte na to, že taxi má povinné ručení o 100% dražší než běžný vůz. Silniční daň, daň z příjmů, sociální, zdravotní, pojištění sedadel, náklady na amortizaci, dezinfekce vozu, účetní uzávěrky z taxametru, kontrola hasicího přístroje, platba dispečinku popř nějaké aplikaci a další a další náklady. K tomu připočítejte prázdné kilometry kdy taxi jede neobsazeno. V lepším případě to je 40% všech ujetých kilometrů. Co že jste to říkal o tom zisku?
Zajímalo by měl jestli mluvčí umaštěných poloopic a zkrachovalých kolotočářů z SČT myslí ty svoje bláboly vážně. Jestli ano, tak by si ta banda oteplákovaných primitivů měla ze svých řad vylosovat někoho, kdo má alespoň jednu funkční mozkovou buňku. Pokud mezi nimi tedy někdo takový je.
Podle mne existuje zcela jednoduchý postup: před jízdou se taxikáře zeptat, za kolik to bude. Párkrát jsem to udělal, dozvěděl jsem se cenu a pokud jsem s ní souhlasil, řekl jsem, že víc u sebe stejně nemám.
Jo. Ale to je přeci jen riziko. Přesně takhle se ptá i kontrola z magistrátu. S tím rozdílem, že na konci takové jízdy dostane taxikář pokutu, protože došlo de facto k porušení zákona, neboť taxikář je povinen použít taxametr a jeho sdělení o ceně by mělo být pouze orientační.