"Martin Sýkora je člověk, kterého jsem si přivedl ze svého dlouhodobého působení, člověk, kterému věřím a kterého jsem si na ministerstvo dopravy vzal jako svojí pravou ruku pro ekonomicko-organizační záležitosti," řekl LN Bárta.
Sýkora byl obchodním ředitelem a členem dozorčí rady bezpečnostní agentury ABL. Tedy agentury, kterou donedávna částečně vlastnil i Bárta. Protože však jako ministr nesmí podnikat, svůj podíl ve firmě prodal bratru Matějovi.
O střídání ministrů čtěte více |
Bárta bezpečnostní agenturu ABL do poloviny června částečně vlastnil, své pozice ve firmě se ale vzdal a nyní ji vede jeho bratr.
"Nedokážu si představit, že by někdo pochyboval o tom, že pokud máte převzít odpovědnost za řízení organizace, že byste se neměl obklopit lidmi, kterým naprosto věříte. V této logice Martin Sýkora byl mým dlouholetým spolupracovníkem a jsem velmi rád, že bez ohledu na určitý mediální tlak, jsem ho přesvědčil, aby tu odvahu sebral a šel se mnou do této funkce," řekl Bárta novinářům. Připomněl, že jeho bratr vyhlásil v ABL "stop stav" pro státní zakázky.
Bárta dnes novinářům také vysvětlil, proč na při své nedělní svatbě jezdil v autě, na kterém nebyla připevněna SPZ. Místo ní měl na kapotě svého luxusního maserati pouze samolepku s číslem. Za to mu hrozila desetitisícová pokuta a odebrání řidičského průkazu na rok.
Čtěte více |
"Značka se mi ulomila," řekl zástupcům tisku. "Vůz je nyní v servisu, značka se mi nezlomila poprvé," vysvětlil Bárta fakt, že měl v autě náhradní "samolepící espézetku". "Maserati zkrátka není auto na české silnice. Zvlášť když s ním musíte vjet třeba na polní cestu," dodal.
Jako svoje priority v pro vedení ministerstva jmenoval Bárta zavedení konkurence na železnici, rozšíření mýtného systému z dálnic i na silnice nižší třídey, snížení cen výstavby dálnic a zlepšení bezpečnosti na silnicích.