130 let

Billa začne prodávat zájezdy

Česko

PRAHA Supermarkety Billa chtějí rozšířit svůj záběr a začnou zákazníkům prodávat i zájezdy. Stanou se tak jediným řetězcem, který bude tuto službu nabízet a podle vyjádření konkurence jím zřejmě i zůstanou. Billa chce přeprodávat zájezdy z katalogu nově založené cestovní kanceláře ITS Billa Travel. Vyplývá to z pozvánky na tiskovou konferenci, kterou včera obdržela ČTK od obou společností. Mediální zástupce Billy, Michal Donát, se k této věci nechtěl před tiskovou konferencí vyjadřovat.

V Česku v současnosti žádný maloobchodní řetězec zájezdy nenabízí, i když v zahraničí již tuto službu někteří obchodníci zavedli. Například Tesco prodává zájezdy svým zákazníkům v Anglii. Podobná služba funguje i v Německu, kde ji nabízí diskontní řetězce Aldi nebo Lidl. V Česku se však zatím podobný koncept neuchytil.

„My jsme něco podobného dělali zhruba před čtyřmi lety, ale od té doby jsme o tom neuvažovali,“ řekl Petr Vyhnálek, jednatel Globusu. Podle něj však firmě tento projekt nepřinášel to, co si od něj slibovala, a proto se k němu již nechtějí vracet. „Zatím to nechystáme,“ řekla Eva Karasová, mluvčí Teska. To přitom o podobném kroku ještě loni v květnu uvažovalo. Ostatní řetězce se chtějí specializovat na prodej potravin a nechtějí tříštit svoji nabídku. Již na podzim tuto strategii začala prosazovat síť obchodů Albert a Hypernova, kterou v Česku provozuje společnost Ahold. „Stále platí, že se chceme specializovat zejména na potraviny. Do dalších oblastí nepůjdeme,“ řekl Libor Kytýr, mluvčí Aholdu,

I další řetězec, Interspar, se od rozšiřování nabídky mimo hlavní záběr nechce pouštět. „My se soustředíme na to, v čem si myslíme, že jsme dobří, to jest potraviny,“ řekl mluvčí Intersparu Jan Vávra.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás