Kronikář Kosmas byl kanovníkem pražské kapituly při chrámu sv. Víta, měl manželku Božetěchu a syna Jindřicha. Ženu vroucně miloval a věnoval jí ve své kronice zmínku. Byl proto špatným knězem?
Odkud víte jaký byl kněz? Víme, že byl kronikář.
Papež celibát zavedl, papež může celibát zrušit.
A každopádně nejde o otázku víry, o dogma, nýbrž o „správní opatření“. Od dogmatu ustoupit nelze, od celibátu ano,
Pan Vácha jednak chce být jen zajímavý a jednak asi ventiluje své vnitřní problémy.
Kněz Vácha je zajímaví, protože mluví k problémům na základě vzdělanosti a morální integrity jeho osobnosti Vy Lisovský nejste ani zajímavý, byť byste chtěl a co zde v reakcích ventilujete Vy není projev ducha, ale projev lidské omezenosti a tuposti Co je to za tvrzení, že Vácha asi ventiluje své vnitřní problémy Jste ubožák, který ho chce jen dehonestovat, aniž byste měl k tomu aspoň jeden relevantní argument
Tuto větu by asi redakce mohla upravit. Zní jinak, než to myslel: "Já opravdu nevím, jak zabránit tomu, aby tento případ byl posledním případem v České republice...".
Oooooooo Bože, to jsou zase kecy. Pokud chceš mít sex a manželství, tak se nechtěj stát knězem. Nikdo nestojí o někoho, kdo nemá pevnou vůli, aby mu radil jak odolávat pokušení a hříchu. Nebo ano? Knězem může být jen člověk, který má penvou vůli a charakter být nestranný a duchovně pevný, protože pak může být knězem kdokoliv, o což většina katolíků nestojí.
Laska a Sex neni hrich.
Když někdo, kdo dobrovolně přijal celibát, pak začne horovat pro možnost se oženit, je jako chlapík, co se ožení a potom začne veřejně prohlašovat, že si měl vzít jinou.
Jenže Vácha nikde nic neříká o svém vlastním celibátu. Nikde neříká, že se chce oženit. Jen má tu, podle vás asi drzost, o celibátu mluvit.
''Celibát by měl být dobrovolný, pro faráře v terénu nemá smysl, říká kněz Vácha''
Tak on Otče nemá smyslu pro nikoho ani věřící jenom by měli mít Katolíci odvahu si to připustit ! To říkám jako Katolík
Zopakujte si svatého Pavla. Jestli berete vážně Bibli, Pavel toho napsal docela dost. Jestli nemá celibát smysl pro vás, nikdo vám ho nenutí. Jen ten celibátník Pavel v něm smysl viděl (aby byli všichni jako on, tak si to přál, jen to nikomu nenutil).
Vidí-li někdo poslání v celibátu, nikdy se mu nebudu posmívat, katolíku Voráčku.
Evangelík Pechar
RKC se musí především zbavit pokrytectví v oblasti sexu. Dokud budou považovat sex za cosi nečistého (viz řádový slib čistoty), nic se nevyřeší.
Omylem jsem to napsal do jiného vlákna, takže ještě jednou a sem. Dělím na 2 části (do jednoho příspěvku se to nevejde):
Pojem čistoty má více rovin. V tom nejprofláklejším slova smyslu je to tak, jak píšete; podobně například s tzv. neposkvrněným početím, jež je v běžném povědomí chápáno jako synonymum početí z Ducha svatého (Ježíšovo početí Marii).(*)
Uznávám, že oba pojmy (čistota a neposkvrněné početí) chápou špatně nejen mnozí mimo katolickou církev, nýbrž i řada katolíků (pokrytecká prudérnost celé naší historie, nejen té katolické, je viníkem).
Naučil jsem se ale, že názorového oponenta(**) je třeba přijímat v jeho silných stránkách,(***) nikoli útočit na jeho slabiny – to je snadné, ale zbabělé, zbytečně hloupé a neprospěje to ničemu dobrému.
Napovědět by mohlo Společenství čistých srdcí – mladí katolíci, kteří se rozhodli do svatby „nesexovat“; budou snad mít po svatební noci nečisté srdce? Ani omylem. Jde jen o to, aby (zde v případě sexuality) měly věci své správné místo.
dle mého názoru byl celibát pojistka církve, že její nižší členové nebudou mít vlastní ekonomické zájmy a budou poslušně shromažďovat majetek pro nejvyšší církevní management který si s nějakým celibátem ve většině případů hlavu nelámal
O majetku to uz davno neni. Dedi prece i sourozenci, synovci apod. Kdyz neni zadny pribuzny, dedi stat.
Jsem pro zdobrovolnění, ale je to vždycky něco za něco, jako ve všem. Nemyslím si, že by kněží jako Vácha, Halík, Kodet nebo Heryán dokázali to, co dokázali, kdyby se museli starat o rodinu.