maturity izip praha olympijská opencard
Nebo jak pohlížet na něco,co nic nedokazuje.Jen fakt,že jste dokončili nějakou školu,či obor.Nad skutečností,jaký vliv má na obrábění,chytání zlodějů,řízení obchodních operací, znalost děl českých básníků,větného rozboru a podobně?Maturita byla výsadou absoloventů gymnazia v době,kdy ne každý uměl číst a počítat.Ale dnes?Absolvujete střední školu,učební obor a dostanete závěrečné vysvědčení.Co je potřeba víc?
Bez maturity vás nepustí na vejšku. Nemůžete být doktorem, advokátem, atd.
Činit rozhodnutí, a sdělovat je občanům státu, bez objektivního zdůvodnění je dosti nezodpovědné.
Takže, KDO se odváží informovat veřejnost o výsledcích maturit na vládním mítingu? Nebo to bude v HydeParku na ČT24? Kdo sdělí jak proběhly analýzy a jak syntéza výsledků maturit? Veřejnost čeká na konkrétní výsledky!
Dle mne by to měl být nový ministr školství, ne zástupce Cermatu. Cermat je najatou organizací za účelem realizace zádání ministerstva školství, které realizuje zákon schválený poslanci ve sněmovně.
Vzdělávání občanů je základní proces, který si všichni občané platí, neb věří vědomě či podvědomě, že přináší státu rozvoj a tvorbu vyššího GDP, které je základem všech dalších rozvojů včetně toho kulturního, na který jsme snad stále hrdi a který dělá občany státu ČR národem.
Doufám, že je to konec křeče středoškolského reformování , započatý madam Buzkovou , prováděný Cermatem ( učitely, kterým se nechce učit ), zaštiťovaný ministry-neschopy (zleva i zprava) a ukončený Nečasem. Doufám, že to věští návrat k rozumu, logice, matematice a jejím přírodním vědám .
Máte pravdu, od pana Dobeše jsem očekával, že zruší vše, co upatlala paní Buzková spolu s lemply z Ministerstva školství a že už nikdy žádnou reformu nezavede. Ovšem státní maturity jsou nutné. Jen díky nim se nebude podvádět a poznáme, která škola má špatného ředitele, který kantor mizerně učí a které dítko je hloupé. Něco se musí stát s vysokými školami. Vysokoškolští kantoři se povětšinou poflakují, nic moc neučí a mají výrazně vyšší platy, než jejich pracovitější kolegové ze základních škol.
Státní maturity se konají ve všech civilizovaných zemích. Jenom populista nebo člověk, který zplodil blbé děti je proti státním maturitám.
Úplně zrušit by se státní maturity neměly. Jen odpovědně rozhodnout, kde potřebujeme srovnávací laťku a kde ne. Např. u slohových prací jí třeba není, tam individualismus rozhodně neškodí. Osobně vidím problém spíše jinde. Je to urputná snaha o "objektivizaci" a tím i omezení vlivu osobnosti učitele (či náhrada nedostatku osobností) na žáka či studenta. Je to chyba jak v procesu vzdělávání (rádi vzpomínáme na vzory z mládí - učitele, kteři byli osobnostmi), tak v přípravě na praktický život. V pracovním procesu se žádná objektivizace nenosí, tam buď svůj názor (úkol, projekt) obhajíte a nebo ne. A rozhodovat nebudou anonymní hodnotitelé či stroje, ale reální partneři - dobří i zlí, moudří i hloupí. Připravenost na realitu života je u studentů stále horší - ukazuje se to např. u studujících na vysoké škole (myšlení, vyjadřování, logika, etika) a u všech společně, při vstupech do pracovního procesu. Stačí se poptat zaměstnavatelů. P.S.: o vlivu rodin se zde nezmiňuji, ale problém to je.
Nejde jen o připravenost na realitu, ale o katastrofální pokles úrovně znalostí studentů, ale hlavně těch, kteří je učí. Vždyť ta těžší maturita z matematiky byla naprosto triviální a pohořelo na ní tolik lidí! Příklady jsme dali spočítat 80ti letému trenérovi tenisu, který chodil na gymnasium v padesátých letech a poradil si stím za 60 minut. Snaha o to, aby 80% žáků mělo maturitu vede k tomu, že její úroveň klesla úměrně tomu, jak je rozložena Gaussova křivka schopností studentů. Ti opravdu chytří musí v tomto systému neskutečně trpět. A ti co by mohli být zručnými řemeslníky, stávají se nepotřebnými maturanty. Je to všechno špatně.