Podle Petra Šťáhlavského z tiskového oddělení ČD se do soutěže přihlásila jen jedna firma. Ta nesplnila podmínky a dráhy ji ze soutěže vyloučily.
Řídicí vozy měly vzniknout přestavbou starých velkoprostorových vagonů, které jezdí převážně v soupravách osobních vlaků. Řídicí vůz je vagon s kabinou pro strojvedoucího, ze které se dá ovládat celý vlak, ačkoliv hnací lokomotiva je na opačném konci soupravy. Díky takovému řazení vlaku se lokomotiva nemusí při každé změně směru nebo v koncových stanicích přepřahat. Strojvůdce ji ovládá, i když lokomotiva vlak tlačí.
Dráhy se naděje na nové řídicí vozy nevzdávají. „ČD budou nadále postupovat dle zákona o veřejných zakázkách, a to výzvou jednomu nebo omezenému počtu dodavatelů k podání nabídek za podmínek odpovídajících původnímu zrušenému tendru,“ uvedl Šťáhlavský. Původní zakázka se měla realizovat z velké části v letech 2010 až 2012.
„Ani původní termín zahájení plnění zakázky koncem roku 2009 není prozatím nereálný,“ dodal Šťáhlavský.