Podle vyjádření agentury Reuters to uvedli lidé, kteří jsou o plánu informováni.
Na novém vyhledávacím webovém servisu se budou podílet všechny velké hudební značky - Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Warner Music Group a EMI Music.
Nahrávací průmysl zápolí v současné krizové době s propadem prodeje a doufá, že snadnější přístup k hudbě na nejpopulárnějším světovém vyhledávači pomůže úpadek zastavit.
Nahrávací firmy chtějí zvýšit velikost digitálního trhu s hudbou. Tomu nyní dominuje servis iTune od firmy Apple, který má asi 70 procent trhu hudby prodané přes internet.
Nový servis umožní na stránce Google snadný přístup k nahrávkám i rychlý přístup k prodejním servisům, jako jsou iTunes nebo Amazon.com.
Výrazně se tak sníží počet kroků, které musí fanoušek udělat, aby svou oblíbenou nahrávku získal.
Nový servis budou provozovat internetové firmy Lala a iLike, které nedávno koupila sociální síť MySpace z koncernu News Corp.
O novém servisu jako první referoval technologický blog TechCrunch. Google to zatím komentovat odmítl.