Výsledky za letošní rok podle Variety pokračují v trendu, jenž započal v roce 2004. Ve třetím čtvrtletí letošního roku prodeje hudby poklesly o 13 procent, jestli se to číslo díky svátečním nákupům nezmění, bude to znamenat, že bude překonána míra poklesu z loňského roku (12,7 procenta).
Nejvýraznější – a pro hudební průmysl značně nepříjemnou – zprávou letošního roku je stagnace prodeje hudby přes internet. Ještě v loňském roce přitom digitální prodeje vzrostly o dvanáct procent. Nahrávací společnosti dál vysvětlují svoje ztráty vlivem pirátství, který neumenšily ani zásahy proti některým stránkám, jež umožňovaly sdílení hudby.
Prodejci se s klesající poptávkou snažili bojovat i snižováním cen na dříve nemyslitelnou úroveň. Přední internetový obchod Amazon.com například nabízel některá čerstvá alba (mimo jiné i úspěšnou desku Suburbs kanadských Arcade Fire) za čtyři dolary. U remasterovaných nahrávek Beatles, jež Amazon na podzim prodával za osmnáct dolarů, byla cena později snížena na osm.
Za prosperující odvětví bylo ještě loni považováno pořádání koncertů. I to ale letos ve Státech zažívá stagnaci. Analytici to zčásti připisují vlivu fúze největší americké agentury Live Nation (patří jí mimo jiné česká společnost Interkoncerts) s největším prodejcem vstupenek Ticketmaster. Podle časopisu Billboard koncertní americký trh v první části letošního roku fakticky zkolaboval, především kvůli tomu, že šňůry spolehlivých tahounů typu U2 nebo Christiny Aguilery byly odloženy nebo redukovány. Tržby z prodeje vstupného tak podle Billboardu letos oproti roku 2009 poklesly o 26 procent a lístků se v absolutních čísel prodalo o 12 procent méně.