Jak podotkl pro web Eurowagu, jednoho z předních evropských poskytovatelů platebních a tankovacích služeb pro kamiony, tak zatímco Rakousko má míst relativně dostatek, v Německu na hlavních tazích, jako jsou dálnice A3 a A6, vpodvečer nezaparkujete. „Veškerá místa totiž zaberou hlavně řidiči z Polska a Rumunska, kteří v posledních době doslova zahltili evropské dálniční tahy,“ vypráví Střecha.
Manko až dvou tisíc míst
Obdobně svízelná je situace na hlavních tazích v Česku. Byť se na největší české dálniční odpočívce u dálnice D5 v Rozvadově u hranic s Německem začalo pracovat na jejím rozšíření, pořád je to zoufale málo. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyčíslilo, že na českých silnicích momentálně chybí kolem 1300 parkovacích míst; sdružení autodopravců Česmad Bohemia mluví dokonce o dvou tisících.