Nejvíce na mlhu stále ještě doplácejí cestující Českých aerolinií. Podle mluvčí firmy Daniely Hupákové musely aerolinie zrušit nejméně 15 linek, dalších zhruba 12 bylo při příletu odkloněno na jiné letiště. Přesná čísla budou známa později. Cestující, kteří uvízli v Praze, poletí následujícími spoji, uvedla Hupáková. Na zpožděná letadla z Prahy čekají také pasažéři v dalších evropských městech, aby se s nimi mohli dopravit do ČR.
Letadla budou kvůli ranní uzavírce nabírat zpoždění zřejmě až do pozdních odpoledních hodin. Krejčí proto doporučuje cestujícím, aby aktuální informace o spojích žádali po své letecké společnosti, sledovali stránky letiště www.prg.aero nebo kontaktovali letištní informace. Mlha omezila provoz v Ruzyni v krátké době již podruhé. Naposledy se tak stalo 7. dubna, kdy letadla začala podle letového řádu startovat až v odpoledních hodinách. Situaci komplikuje fakt, že kvůli jarní údržbě je již tři týdny uzavřena hlavní ranvej. Všechna letadla tak používají vedlejší dráhu, která není vybavena systémy pro provoz za snížené viditelnosti.
Nová dráha má zlepšit situaci
"Naše letadla jsou plně vybavena pro provoz za snížené dohlednosti, to znamená mlhy. Pro podobné podmínky však musí být vybavena i příslušná dráha letiště," poznamenala Hupáková. Dodala, že firmě kvůli omezení provozu vznikají škody v řádech milionů korun. Podle Krejčí však nemá cenu investovat do drahého zařízení pro vedlejší ranvej, když letiště počítá s výstavbou zcela nové moderní dráhy.
Přesuny provozu na vedlejší dráhu by měly ustat po jejím dokončení. Nová dráha má být vybavena systémem, který umožní přistávat i za nulové viditelnosti. Termín jejího zprovoznění se ale kvůli jednání o pozemcích na letišti neustále oddaluje; nyní se hovoří o letech 2012 až 2013. Letiště novou dráhu potřebuje, protože kapacita té nynější přestává stačit.