130 let

V Praze začalo hloubení stanice nové linky metra D Olbrachtova. | foto: Vladimír Dinda

Stavba metra D změní trasy MHD v Krči a na Pankráci, objíždět budou i auta

Česko
  •   15:32
V pražské ulici Na Strži začne v sobotu stavba jižního vestibulu stanice metra D Olbrachtova. Proto bude nutné uzavřít část ulice v obou směrech, a to po dobu příštích tří let. Kvůli uzavírce Dopravní podnik Praha (DPP) upraví trasy autobusových linek 124 a 170 a změní rozmístění zastávek. Auta budou úsek objíždět ulicemi Antala Staška, Budějovická a Olbrachtova.

Již od konce loňského června je kvůli výstavbě severního vestibulu a samotné stanice Olbrachtova uzavřena ulice Na Strži ve směru z centra v úseku mezi křižovatkami s Jeremenkovou a ulicí Antala Staška. Většina již zavedených opatření bude nadále platit.

„Každou dopravní stavbu takových rozměrů samozřejmě provázejí omezení, která jsou nutná pro dotažení tohoto klíčového projektu. Prosím proto všechny Pražany o pochopení ke všem opatřením v ulici Na Strži,“ uvedl primátorův náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).

Autobusy číslo 124 budou od soboty ve směru ze Želivského jezdit po objízdné trase a linky číslo 170 se nově odkloní v obou směrech. Auta jedoucí z Krče na Pankrác budou místo objíždět ulicemi Antala Staška a Budějovická, stejně jako řidiči jedoucí z ulice Zelený pruh.

Ve směru z Pankráce budou lidé moci využít Budějovickou a dále nájezd na Jižní spojku u křížení s Michelskou a Vídeňskou ulicí, případně jet z Budějovické dál přes Antala Staška zpět do ulice Na Strži. Podnik zároveň vyzval řidiče, aby se místu pokud možno vyhnuli.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Z Pankráce do Písnice v roce 2029

Práce v ulici Na Strži podle informací DPP začnou přeložkami inženýrských sítí, které potrvají asi tři měsíce. O prázdninách dělníci do země spustí vrtané piloty k zajištění budoucí stavební jámy, jejíž většina bude hluboká šest až osm metrů a menší část asi 16 metrů. Z té povedou eskalátory na nástupiště v hloubce asi 31 metrů.

Na přelomu léta a podzimu začne samotné hloubení stavební jámy a následně výstavba vestibulu, eskalátorového tunelu, vnitřních nosných konstrukcí a stropní desky. Provoz v ulici Na Strži by měl být podle podniku obnoven v dubnu roku 2026.

Stavba prvního úseku nové linky z Pankráce na Olbrachtovu začala loni v dubnu a vyjde zhruba na 14,5 miliardy korun. Práce zde provádí konsorcium firem Subterra, Hochtief, Strabag, Hochtief Infrastructure a Ed. Züblin AG, konkrétně stavbu jižního vestibulu stanice Olbrachtova má na starosti Strabag. Podnik zároveň soutěží druhý úsek linky z Olbrachtova na Nové Dvory, výsledek tendru zatím neoznámil.

Třetí úsek bude z Nových Dvorů do Písnice. Podnik počítá s tím, že linku z Pankráce do Písnice spustí jako celek na konci roku 2029, odhad celkových nákladů je podle dřívějších informací 52,09 miliardy korun. Následně ještě město počítá s prodloužením linky z Pankráce na náměstí Míru.

Autoři: Lidovky.cz, ČTK