130 let

Milionář láká turisty do své chatrče

Česko

PRAHA Indické cestovní kanceláře začaly pořádat organizované prohlídky chudinských čtvrtí v Bombaji. Na tento nápad je přivedl celosvětový úspěch oscarového filmu Milionář z chatrče, který se odehrává právě v jednom z bombajských slumů. ČTK to dnes oznámil mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. Cena prohlídky se odvíjí od délky trvání, nejméně však představuje deset dolarů (dvě stě dvacet korun) za osobu. Z bezpečnostních důvodů se do jedné skupiny může přihlásit maximálně šest osob.

Prohlídka zahrnuje nejen návštěvu největšího bombajského slumu Dharáví, který je zároveň i největší chudinskou čtvrtí v celé Asii, ale i čtvrti „červených luceren“, jež se ve filmu rovněž objevila. V katastrofálních podmínkách chudinských čtvrtí Bombaje, kde se film Milionář z chatrče natáčel, žije podle odhadů deset milionů z celkového počtu osmnácti milionů obyvatel tohoto města.

Loni do Indie přijelo více než pět a půl milionu turistů. Každoročně sem zamíří i kolem pěti tisíc Čechů, v loňském roce byly do této země vypraveny dokonce i tři přímé charterové lety s českými turisty. K nejvíce navštěvovaným místům v Indii patří hlavní město Dillí, mauzoleum Tádž Mahál, Bombaj, Džajpur, Váránasí, Kalkata a Dárdžiling.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás