130 let
Předseda ČSSD Jiří Paroubek, místopředseda Bohuslav Sobotka a předseda poslanců ČSSD Michal Hašek.

Předseda ČSSD Jiří Paroubek, místopředseda Bohuslav Sobotka a předseda poslanců ČSSD Michal Hašek. | foto: Marta Myšková, ČTK

Největší kampaň v historii

Česko
  •   19:59
PRAHA - Největší a nejdražší v historii strany. Taková bude podle sociálních demokratů předvolební kampaň pro říjnové krajské a senátní volby. ČSSD má ambici volby vyhrát.
„Politika ODS je mimořádně nepopulární, premiér Mirek Topolánek dělá zásadní chyby a reformy, které jeho vláda realizuje, odsuzují nebo nepodporují dvě třetiny veřejnosti. Máme jedinečnou možnost zvítězit,“ řekl LN volební manažer strany Jaroslav Tvrdík. Podle něj proto ČSSD spojí volby s referendem o kvalitě Topolánkovy vlády.

K výhře by straně mělo pomoct 75 mobilních týmů v terénu a přes dva tisíce dobrovolníků. Po celé republice proběhne více než dvě stě centrálních mítinků. „Naším cílem je dostat k volbám lidi, kteří s námi sympatizují. Na rozdíl od ODS totiž naši sympatizanti k volbám moc nechodí,“ vysvětlil manažer.

„Když přijde k volbám alespoň pětatřicet procent voličů, kteří nás podle průzkumů všech agentur podporují, tak ty volby vyhrajeme acentrální vládou to mimořádně otřese,“ dodal.

Ústředním sloganem kampaně ČSSD proto bude „17. říjen – den změny. Přijďte k volbám“. Mottem pak bude „Program naděje“, který strana představila na červnové Programové konferenci.

Předvolební turné povede ČSSD ve dvou liniích. Jeden tým povede šéf strany Jiří Paroubek. K němu se budou připojovat jednotliví krajští lídři. Doplňovat je bude i tvář kampaně, hokejista Jiří Šlégr. Ten také v úterý pokřtí na automobilovém okruhu v Mostě volební americký truck vyvedený v oranžové barvě. Na mítincích bude vůz sloužit jako poutač i jako mobilní pódium.

Z druhé strany bude útočit první místopředseda ČSSD Bohuslav Sobotka, který se v průzkumech veřejnosti dlouhodobě těší velké oblibě. Doplňovat ho bude místopředseda sněmovny Lubomír Zaorálek. Jejich tým bude republiku objíždět ve volebním autobusu Karosa nazvaném Oranžový expres. Autobus bude podle informací LN jakýmsi tiskovým centrem, odkud se budou rozhovory s kandidáty a mítinky přenášet na internet.

Na tvorbě kampaně se podobně jako na posledních parlamentních volbách podílela americká firma PSB. „Máme je v kampani pouze jako konzultanty. V tuto chvíli jsou poradci amerických demokratů. Jsou to profesionálové na politický marketing,“ řekl volební manažer.

„Kampaň bude financována z prostředků Lidového domu, z prostředků kandidátů a sponzorů,“ řekl Tvrdík s tím, že konečnou sumu strana zveřejní až po volbách. „Kolik která strana dává na kampaň, je součástí volební výhody či nevýhody,“ zdůvodnil tajnosti volební manažer. Připustil ale, že strana vydá na kampaň desítky milionů korun.

ODS ještě své plány pro předvolební kampaň nezveřejnila. Podle dřívějších informací by ale do ní měla investovat až 60 milionů korun. „Záležitosti kampaně nebudu komentovat,“ sdělil včera LN hlavní manažer občanských demokratů Jan Kočí.
Autor: David Hluštík
  • Vybrali jsme pro Vás