• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Noviny propaguje karikovaný Obama

Česko

CURYCH, Švýcarsko Švýcarské noviny Wochenzeitung (WOZ) spustily v dubnu poměrně neobvyklou reklamní kampaň, v níž se prezentují jako tiskovina pro lidi se silným vlastním názorem. Reklamní agentura Spillmann/Felser/Leo Burnett použila při jejím kreativním zpracování karikatury amerického prezidenta Baracka Obamy, současného papeže Benedikta XVI. a německé kancléřky Angely Merkelové.

Všechny tři karikatury jsou založeny na témže optickém klamu: zatímco obličej obrácený vzhůru nohama se na nich jeví jako usmívající a příjemný, při jeho otočení vidíme, že je výrazně deformovaný a má nepříjemný výraz.

Toto „dvojí vidění“ kampaň okomentovala jako změnu úhlu pohledu různých skupin lidí - konkrétně Obama se podle reklamy jeví usmívající se a příjemný z pohledu amerických bankéřů, zavilý a nepříjemný je v očích bankéřů švýcarských. Papež se zdá sympatický konzervativním katolíkům, v očích těch progresivních vypadá podle kampaně úplně jinak. Reklamu završuje slogan: „Mějte svůj vlastní názor.“

Autor: