Nadšený potlesk sklidili i přední zahraniční wagnerovští pěvci v hlavních rolích, početný sbor a především představitelka Kundry sopranistka Eva Urbanová. Velkého uznání se dostalo i americkému dirigentovi Johnu Fioremu, který hudbu nastudoval.
Titulní roli ztvárnil německý tenorista Alfons Eberz, jenž se v pražské Wagnerově tetralogii Prsten Nibelungův představil před šesti lety jako Siegfried. Parsifala zpíval tři sezony také v Bayreuthu. Role Gurnemanze se zhostil basista Matthias Hölle a role Amfortase polský basbarytonista Tomasz Konieczny. Klingsora zpíval barytonista Svatopluk Sem.
Publikum si získaly dojemné melodie, strhující děj i moderní kontrastní scéna s poutavými kostýmy, které jsou dílem Alexandry Gruskové. Autorem scény je Pavel Svoboda. Ústřední bod scény tvořil barevně osvětlovaný obdélný prostor s pískem ležící na jevišti. Na začátku a konci každého dějství se po něm procházel muž naznačující do písku další motivy. Barevné pojetí vyniklo například ve druhém dějství, kdy čarovné dívky oblečeny do rozevlátých výrazných modrooranžových šatů lamentovaly nad porážkou svých milých.
Námět Parsifala vychází z legendy o rytířích svatého grálu, kde pouze mladická Parsifalova nevinnost může soupeřit s věčným zlem. Režisér Heřman hledal inspiraci ve střetu západní a východní kultury. Dílo plné symboliky nabízí zamyšlení nad koloběhem života, v němž člověk neustále hledá štěstí, lásku a naplnění, a přitom se potýká s utrpením a bolestí.
Posvátnou slavnostní hru vytvořil Wagner na základě motivů ze středověkého eposu Wolframa von Eschenbacha a buddhistické mytologie. Skladatel v Parsifalu zcela opouští bojovné principy svého života a zdůrazňuje, že pouze soucitem lze vykoupit vinu a utrpení.
Do konce sezony ND nabídne jen čtyři reprízy.
Regionální mutace| Lidové noviny - Čechy