130 let

Turisté přijíždějí na kratší dobu

Česko

PRAHA Kratší cesty na kratší dobu. To je současný trend především příjezdového cestovního ruchu. „Lidé více zvažují své výdaje, a tak je nyní větší návštěvnost z bližších zemí,“ řekl na Žofínském fóru o krizi v cestovním ruchu odstupující ministr pro místní rozvoj Cyril Svoboda. Zaměření turistů na kratší dobu dovolené a zároveň na kratší vzdálenosti podle odborníků letos ještě posílí.

Již na začátku roku poklesl domácí cestovní ruch o tři procenta. Přijíždí méně návštěvníků z Německa a Velké Británie, naopak více do Česka jezdí Poláci a Rusové. Turisté v tuzemsku průměrně pobývají tři dny. Šéf agentury CzechTourism a kandidát na ministra pro místní rozvoj Rostislav Vondruška řekl, že nejvíce postižené jsou pěti- a čtyřhvězdičkové hotely. „Jejich obsazenost podle předběžných čísel klesla až o 40 procent,“ dodal Vondruška.

Výhledy pro další měsíce tohoto roku nejsou podle odborníků zrovna optimistické. Agentura CzechTourism proto letos uskuteční několik marketingových kampaní v zahraničí, které mají příjezdovou turistiku podpořit. Jedna z největších akcí se uskuteční na portálu pro on-line rezervace hotelů Expedia. Na kampani za 200 tisíc dolarů (4,2 milionu korun) budou spolupracovat město Praha, Letiště Praha, CzechTourism a 37 pražských hotelů.

Odborníci předpokládají, že v letošním roce bude pokračovat útlum i v oblasti kongresové a incentivní turistiky. „Velké kongresy bývají dnes často odloženy a malé jsou většinou rovnou zrušeny. Nabídka poskytovatelů těchto služeb tak bude muset ještě více směřovat i na tuzemské firmy,“ říká Vondruška.

Podle Jiřího Koliby, náměstka ministra pro místní rozvoj, je jednou z perspektivních oblastí cestovního ruchu agroturistika. „Mohla by pomoci v rozvoji i dosud méně navštěvovaným regionům,“ uvedl Koliba.

Autor: