130 let

Vánoční pivo: 13,51 stupně

Česko

PRAHA Většina obchodníků čeká o svátcích zvýšený zájem o své produkty, a snaží se proto nabídnout zákazníkům co nejvíc vánočních specialit. Největší útok tradičně chystají tuzemské pivovary.

„Prodeje piva o Vánocích vzrůstají až o třicet procent. Těsně před Štědrým dnem může prodej piva dosáhnout i úrovně letních hodnot,“ řekl LN Miroslav Slaný, mluvčí Pivovaru Litovel.

Někteří pivovarníci zkoušejí nalákat zákazníky na lokální charakter značky. „Připravujeme vánoční Holbu Šerák Speciál 13,51 stupně. Netradiční stupňovitost je symbolická a vychází z výšky jesenického kopce Šerák,“ uvedla Hana Matulová, mluvčí Holby a Zubru.

Čím dál oblíbenější jsou silná piva. „Nové pivo Ostravar Strong se setkalo na Ostravsku s velkým ohlasem, takže bylo rozhodnuto vařit jej celoročně. Ostravar Strong má vyšší obsah extraktu a obsah alkoholu šest procent,“ uvedla Michaela Trýznová, mluvčí Staropramenu. Například Černá Hora bude od prvního prosince prodávat likér Elixír Karla Eusebia, chuťově připomínající Becherovku. „Těsně před vánočními svátky uvedeme na trh první českou zázvorovou limonádu, která bude na rozdíl od zahraničních konkurentů stát do deseti korun za půllitr,“ dodal Jiří Fusek, předseda představenstva Pivovaru Černá Hora.

Také výrobci nealkoholických nápojů chystají speciální reklamní produkty. Například Coca-Cola opět vypraví vánoční kamion, který objede celou Českou republiku. „Akce s ním spojené navštíví okolo tří set tisíc lidí,“ řekl mluvčí Coca-Coly Milan Luzum.

O Vánocích vedle alkoholu stoupá zájem také o tradiční produkty, jako jsou ryby. „Prodeje rybích výrobků jsou v měsíci prosinci zcela nejvyšší z celého roku. Nárůst prodejů se pohybuje okolo čtyřiceti procent ve srovnání s průměrnými prodeji,“ konstatoval Bohumil Volf, ředitel společnosti Nowaco.

Zvýšená poptávka je rovněž po cukroví a pečivu. „Pečiva je připraveno oproti roku 2006 asi o dvacet procent více, především čajového a sněhového pečiva,“ potvrzuje mluvčí pekáren Penam Hana Kaminska.

Autor: