Při jízdě autem hrozí určitě větší riziko mikrospánku, ať už je řidič pod vlivem alkoholu nebo ne. Při jízdě na kole cítí cyklista vítr a díky námaze kterou musí vynaložit taky alkohol rychleji spaluje.
Je fakt, že se rozmáhají fundamentalisté a nepřátelé každé radosti. Na cyklistických stezkách opravdu ohrožuje cyklista hlavně sebe. A při cyklistice po vinných sklípcích pít vodu....? Nedávno jsem četl hezký příklad jak řidič projel závory na červenou a mohl dostat pokutu až 2500 Kč, zatímco cyklista s 0,2 promile na cyklistické stezce až 25 000. Takže těch německých 0,8 promile na cyklistické stezce by bylo tak akorát.
Opilý cyklista ohrožuje především sebe. Opilý chodec, stejně jako cyklista, ohrožuje většinou také jen sebe.
Nelze se starat o všechno.
Pokud se nezakáže alkohol vůbec půjde vždy jen o polovičaté, spíše desetinové, řešení.
Někteří z vás koukám míří k absolutnímu zákazu alkoholu. Ono totiž ne každý má hospodu v baráku. Bude-li z hlediska porušení předpisů zcela lhostejné, jde-li se domů z hospody pěšky, na kole nebo autem, logicky sedne většina do auta.
My se snad z péče o blaho bližních jednou po_sereme! Chceš se zabít na kole, tak se zabij! Co je komu do toho, ti lidi jsou přece svéprávní! Akorát by mělo být dáno do zákona, že úrazy při hladině alkoholu nad 1 promile nekryje zdravotní pojištění.
Tak nějak. A řidič, který srazí opilého cyklistu by měl být zbaven viny, pokud se nejednalo vyloženě o snahu jej zabít.
U alkoholu při řízení kola doporučuji rozlišovat, zda jde o stýce, který se vrací z hospody či sklípku na kole s torpédem nebo pestrobarevného sebevědomého amatérského kaskadéra s představou, že zdolá matternhorn. U prvního alkohol tolerovat, u druhého vyžadovat "zápornou" nulu.
Pro ostatní řidiče je důležité, aby byli cyklisti včas vidět, je totiž jedno, jestli se motají účinkem alkoholu nebo ztrátou sil.
Párkrát jsem viděl jak na cyklostezce kde jezdí i děti namachrovanci ve vybavení za deseti tisíce se řítí bezohledně jako blázni. Přičemž dle mého názoru právě ti alkohol nepijí. Tatík co jede lážo-plážo občerstvený dvěma pivy je rozhodně menším nebezpečím. Navíc podle mne po delší jízdě musí alkohol vyprchat
To, co je vidět na silnicích, resp. ulicích stran cyklistů, je příšerné. Chvíli se pohybují po chodnících chvíli na přechodu nebo v protisměru. Předpisy dost často neznají nebo nerespektují. Běžné je, že cyklista (častěji cyklistka) s dítětem v sedačce a dvouma taškami a se psem na vodítku, v protisměru v jednosměrce. Myslím, že je na čase, aby cyklista vlastnil specielní řidičsky průkaz. Jinak mu totiž nedojde, že je účastník silničního provozu. Taky se dost často setkávám s agresivitou. Pokud je upozorníte, že porušují předpisy, to co uslyšíte, si za rámeček nedáte.
Mám pro Škromacha pozměňovací návrh. Děti do 15 let a důchodci nad 70 nulovou toleranci (motají se na komunikacích i za střízliva). Od 15- 70 let a váhou aspoň 60 kg povolena 3 piva. Na Moravě povolit dvojnásobek s přepočtem na ekvivalent vína.