Bohužel jak opět vidno, nejen Jakubiskovi jsou pěkná pakáž. Pro mně nic objevného.
Myslím si, že by se nic nevyřešilo ani občanskou válkou.
Film jsem viděla včera a ještě dnes jsem v naprosté šoku a stále se pokouším najít horší film. Nejde to.
Namalované pozadí, že to až bije do očí - má to být nějaká umělecká invence? Polívka stylizovaný do role Leonarda da Vinci? Celkové vyznění filmu ve mě zanechalo jen šok. Od poloviny filmu jsem si vroucně přála sebevraždu hlavní představitelky a tím ukončení mého utrpení. Celkově hrůza.
Viděl jsem - a mohu říci, že film je tak hrozný, až mi je pana Jakubiska líto... a kinu se nějaký čas budu raději obloukem vyhýbat, než se tam zase odvážím.
když se nedávno natočil nejdražší film čr ,kopie nebeských jezdců ,se dvěmy letadly a čtyřmi herci,tak to nikomu nevadilo
Priznám sa, že som šiel na film od Juraja Jakubiska s názvom Bathory so zvedavosťou. Poznám jeho Tisícročnú včelu či Perinbabu.
Páči sa mi u neho akési felliniovské poňatie vecí, tak som bol zvedavý, ako sa popasoval s históriou.
Tak som si pozrel BATHORY. Témaˇ"čachtická pani" je pre bežného Slováka "jasný prípad" a preto akési nové historické skutočnosti pôsobia skôr rušivo ako zaujímavo. Čo by Slováci povedali na Jánošíka - ktorý sa točí asi s podobným ťažkosťami - ak bude vykreslený na úrovni dnešného "bosa podsvetia" Mikuláša Černáka?
K spracovaniu: Ani náš slovenský divák nepochopí Jakubiskovo videnie Báthoryčky, nieto ešte západný divák, ktorý si potrpí na jednoduchosť, filmovú priehľadnosť a najmä skratku. Jakubisko sa o túto skratku miestami snaží, a na nešťastne volené "odľahčenie" si pomáha už známymi "pomôckami" - napríklad akýmsi poločiernym humorom (ktorý má napríklad oveľa lepší Roman Polanski vo svojom "Plese upírov"), pomôckami z "Mena ruže",. a i. Vzlietnutie mnícha na "rogalle" z čachtického hradu a podobné momenty filmu nesmierne poškodzujú práve pokus o historickú dôveryhodnosť, ak o to Jakubiskovi šlo. Predstavovanie Báthoryčky ako obeti vlastnej slabosti a zároveň veľkosti nepridáva na jasnosti zámeru tohto filmu. Divák chce odpoveď, nie hádanky. Jakubisko sa pokúša o logické vysvetľovanie konania Báthoryčky, ktorá je zmietaná v akejsi čudesnej spleti pomerov, vlastného života, okolia a najmä pôsobenia "valkýry" Darvúlie. Motív „Perinbaby“ je tu nešťastným prvkom, ktorý práve vo filme, ktorý sa púšťa do historicky prekérnej témy - nemá čo hľadať. Film Báthory nie je - ani Fellini, ani Polanski, ani Gibson, a bohužiaľ - a to je na tom najhoršie - ani Jakubisko. Anton Selecký , bývalý asistent réžie (Bratislava-Koliba)
Typická ukázka post-socialismu v praxi. Stát vyhodí miliony z daní občanů jak na filmy tak na organizaci, aby se pár VIP kolem Bartošky mohlo ukázat na veřejnosti a projíždět se po kolonádě. Skutečně zábava pro zamindrákované
pseudoumělce a ubohost konání a přítomnosti tak zvaných baťůžkářů.
A zahraniční hvězdy? Vždy jen screenové ksichty made in USA. Žádný opravdový autor či rejža.
to radši koukat rok v kuse na telenovely než mít doma takovou šajsku jako je deana
...že většinu filmů přes 2 hod je možno považovat za nepovedené
Na tenhle film rozhodně nepůjdu, ale nemohu souhlasit s tím, že delší filmy než dvouhodinové jsou nepovedené: takový Sergio Leone a Tenkrát v Americe například, je bomba a trvá snad tři godziny, Apocalypsa Now trvá asi čtyři a přesto jsem to zvládla dívat se na to až do rána, naprosto úchvatný zážitek! A takových vynikajících dlouhých filmů je daleko víc... Jen si myslím, že u Bathory zvítězily Deániny ambice nad Jakubiskovým nesporným talentem. Tož tak.