Položím autorovi otázku:
Necháte se operovat sestřičkou, která má dlouholetou praxi na operačním sále?
Tady jde o život a tudíž nejde benevolentně rozhodovat jako v jiných oborech.
Vzdělání je vyjádřeno matematicky podmínka nutná, ne však postačující.
Sestry přece neoperují ani když mají VŠ. A to, že by měl operovat někdo jiný než lékař, snad autor nanvrhuje.
a jsem spokojen, obchodní partneři mne oslovují pane , vydělávám dost peněz a nemusím přemýšlet co si dát na vizitku a zda se neurazit, když mne někdo osloví špatně , že pane profesore?
Když se ucházím o zakázku nikdo se mne neptá na tituly, ale na to co umím.
Proto neni pochyby ze jednim z nejchytrejsich je ministr Langr - ktery ma tituly dva.
Ono to už dneska je dost špatné. Třeba z oblasti psychoterapie odešla řada lidí s často mnohaletým psychoterapeutickým vzděláním a jiní si dodělávají speciální pedagogiku kterou nebudou nikdy potřebovat a nebo psychologii proto, aby se za opravdu málo peněz směli starat o problémovou mládež jako vychovatelé v dětských domovech, nebo o duševně handicapované, apod. Podle zákona o soc službách také může tuto činnost vykonávat třeba učitel tělocviku ale již ne lékař s psychoterapeutickým výcvikem protože nemá humanitní vzdělání.
Jednotlivé profesní skupiny se snaží pochopitelně uchránit svůj rank profesními bariérami, což zhoršuje mobilitu pracovních sil a pochopitelně zvyšuje nezaměstnanost. Také zužuje prostor pro lidi s více profesemi, kteří jsou pro řadu aktivit velmi užiteční.
Není to tedy jen vzdělání, ale certifikace nutné pro určité profese. Kdysi jsem reagoval na nabídku vedoucí pozice v jednom našem státním certifikačním úřadu a pochopil jsem že jde o obchod začínající marketingovým vymýšlením toho co lze omezit, následně stanovin nové podmínky a pak žít z poskytování školení pracovníků a také certifikace školitelů. Pro řadu činností by přitom postačovaly platné zákony.
Nebo na druhé straně - třeba takový psycholog zdaleka ne vždy když ve 23 dokončí vysokou školu se jde učit pod vedením zkušeného odborníka - mnohdy jde ihned do manželské poradny bez supervize, průpravy, vlastních zkušeností (pouze se zkušenostmi od tatínka a maminky) a bez výcviku se sebezkušeností radit lidem o generaci starším, často s dětmi.
V článku pana Weisse jsme byli opět svědky typicky pravicového lhaní. Kdyby se pan Weiss obtěžoval sehnat si nějaké informace o tématu, ke kterému se chce vyjadřovat, tak by věděl, že podle §32 zákona č. 563/2004 Sb o pedagogických pracovnících může i v současné době za určitých podmínek učit i formálně nekvalifikovaný učitel (tedy bez diplomu), přičemž může vykonávat přímou pedagogickou činnost, jako kdyby byl kvalifikovaný. Decizní sféře (pane, Weissi, obtěžujte se vyhledat si význam tohoto pojmu, neboť nepředpokládám, že ho znáte) jde spíše o to, aby do škol nenastupovali mladí nekvalifikovaní maturanti bez jakýchkoliv zkušeností. Dovolte mi malou paralelu s lékařstvím: Nechal by se někdo z vás operovat od osmnáctiletého kluka, který poprvé drží skalpel v ruce? Utěšila by vás snad informace, že za třicet let, až se to naučí, tak bude operovat už dobře? Asi ne, co? A proč máme podobným experimentům vystavovat naše děti? Rád to přenechám dětem pana Weisse.
Měl jsem několik skvělých učitelů s jinou školou než peďákem. Proč musí mít inženýr nebo doktor peďák aby mohl učit? Myslíte si, že PFUK a jiné naučí lidi jak učit? Ne - jen co učit. A to co je źe 75 procent k ničemu (kromě trénování paměti). Psychologie jak se učí je o znalostech a o uplatňování vlivu, stejně na PFjako na policejní akademii. Myslím že opravdu přeceňujeme význam vysokých škol, ač mám sám mnohem širší univerzitní vzdělání.
kdo tu dnes ještě umí do pěti napočítat, tak jednoduše z Česka mizí, protože ten sametový "vý-dobytek" za dvacet let nejspíš každému bohatě stačí...
Ani já bych to tak dobře nenapsala i přesto, že jsem přes všechny tyto peripetie již prošla. Článek je dost pravdivý. Žiji již léta v cizině, kde ta honba na diplomy začala dříve a řeknu vám, mám pocit, že mezi lidi již nepatřím a přitom jsem takový člověk, kterého je ve společnosti hodně potřeba. Tím, jaké jsou zákony a formality, a takto i druzí nazírají na druhé, jde naprosto stranou to pravé a velmi důležité, o čem autor článku píše.
A pak se naše děti mají v tomto blátě topit, když vidí kolem sebe to, co vidí. Lidi na správných místech prostě tato společnost s masivně propagovaným systémem a způsobem myšlení vytlačuje na naprostou periferii, čili ať se pak nediví. Moudrý člověk totiž ví, kam jeho kroky spějí a jakým směrem se má ubírat dále. Ví to i ti, co zákony připravují a ti, co je slepě následují? O tom silně pochybuji.
Hodně štěstí.
aby ve školách mohly zůstat polovzdělané holky, které se nedostaly ani na peďák a kterým by soudruzi z ODS (včetně béčka ze SZ) nemuseli zvyšovat platy a vydírat tak ten zbytek kvalifikovaných. A vysokoškoláci bez peďáku? Ať jim škola, potažmo ministerstvo zaplatí nějakou půroční večerní nástavbu. V čem je problém?
Ministerstvo tlačí na lékařské fakulty, aby bylo co nejvíce absolventů - lékařů. Nejde o to nahradit nedostatek, jde o to, aby byl nadbytek lékařů, kteří si nebuou moci vystávkovat vyšší platy. Přitom kvalita dnešních absolventů s titutel MUDr. je často dosti otřesná. Tu fakultu dnes udělá každý.
Jj, u zubařů se prý dokonce uvažuje o zrušení atestací, je jich málo...
Chci jako lékař upozornit ty pány na ministerstvu, kteří si vymyslili povinné vysokoškolské vzdělání pro zdravotní sestry, že za velmi krátký čas nebude nikdo, kdo by byl ochoten dělat tu obyčejnou, někdy i velmi špinavou a těžkou práci u lůžka pacienta. ! Dejte sestrám pokoj, ve své většině dělají svou práci svědomitě a dobře. Nesnažte se jim otravovat život dalšími zkouškami!! Diplom nikdy nebyl a nebude zárukou ochoty člověla, sloužit těm druhým. Inteligenci tím také nikdo nezíská. Ty ambiciozní, zvednou nosy a nebudou chtít pracovat na dosavadních místech a a ty druhé / myslím sestry,/ půjdou do jiných zaměstnání, která jim jistě ponesou víc peněz za méně práce a nebudou se tam žádné další zkoušky předepisovat.
Inteligentnější může být obyčejný řemeslník, než nositel několika titulů! Vzpomeňťe si na Korantenga, je jedním z nejoblíbenějších hlasatelů a nemá ani maturitu!!!Myslíte, že je méně inteligentní a schopný než třeba pan doktor Rath, za kterého se musím stydět.!
Nic to nezmění. Vlastně mě ten momentálně převládající názor na profese a vzdělání přestal zajímat už za komoušů. S blby se prostě nebavím. Blb zůstane blbem i s doktorátem. A pan poslanec zubař? Nestyďte se za něj, je to nenáročný způsob dobré obživy.