130 let

Diskuze

Když je diplom modlou

Budoucnost je ve vzdělání - to je jistě pravda. A přece to člověku nedá, aby se nad současnou lavinou kvalifikačních požadavků občas nepozastavil. Jsou vždy nutné a prospěšné?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Leon

21. 5. 2008 8:27
Zpravidla podceňuje vzdělání ten, který ho nemá

Položím autorovi otázku:

Necháte se operovat sestřičkou, která má dlouholetou praxi na operačním sále?

Tady jde o život a tudíž nejde benevolentně rozhodovat jako v jiných oborech.

Vzdělání je vyjádřeno matematicky podmínka nutná, ne však postačující.

0 0
možnosti

Lída

21. 5. 2008 10:07
Re: Zpravidla podceňuje vzdělání ten, který ho nemá

Sestry přece neoperují ani když mají VŠ. A to, že by měl operovat někdo jiný než lékař, snad autor nanvrhuje.

0 0
možnosti

horda1973

21. 5. 2008 8:07
nemám žádné vzdělání

a jsem spokojen, obchodní partneři mne oslovují pane , vydělávám dost peněz a nemusím přemýšlet co si dát na vizitku a zda se neurazit, když mne někdo osloví špatně , že pane profesore?

Když se ucházím o zakázku nikdo se mne neptá na tituly, ale na to co umím.

0 0
možnosti

Ano

20. 5. 2008 22:16
Tituly VS jsou meritkem inteligence, vzdelanosti a chytrosti

Proto neni pochyby ze jednim z nejchytrejsich je ministr Langr - ktery ma tituly dva.

0 0
možnosti

Karel

20. 5. 2008 14:56
Díky za příspěvek

Ono to už dneska je dost špatné. Třeba z oblasti psychoterapie odešla řada lidí s často mnohaletým psychoterapeutickým vzděláním a jiní si dodělávají speciální pedagogiku kterou nebudou nikdy potřebovat a nebo psychologii proto, aby se za opravdu málo peněz směli starat o problémovou mládež jako vychovatelé v dětských domovech, nebo o duševně handicapované, apod. Podle zákona o soc službách také může tuto činnost vykonávat třeba učitel tělocviku ale již ne lékař s psychoterapeutickým výcvikem protože nemá humanitní vzdělání.

Jednotlivé profesní skupiny se snaží pochopitelně uchránit svůj rank profesními bariérami, což zhoršuje mobilitu pracovních sil a pochopitelně zvyšuje nezaměstnanost. Také zužuje prostor pro lidi s více profesemi, kteří jsou pro řadu aktivit velmi užiteční.

Není to tedy jen vzdělání, ale certifikace nutné pro určité profese. Kdysi jsem reagoval na nabídku vedoucí pozice v jednom našem státním certifikačním úřadu a pochopil jsem že jde o obchod začínající marketingovým vymýšlením toho co lze omezit, následně stanovin nové podmínky a pak žít z poskytování školení pracovníků a také certifikace školitelů. Pro řadu činností by přitom postačovaly platné zákony.

Nebo na druhé straně - třeba takový psycholog zdaleka ne vždy když ve 23 dokončí vysokou školu se jde učit pod vedením zkušeného odborníka - mnohdy jde ihned do manželské poradny bez supervize, průpravy, vlastních zkušeností (pouze se zkušenostmi od tatínka a maminky) a bez výcviku se sebezkušeností radit lidem o generaci starším, často s dětmi.

0 0
možnosti

Edita

20. 5. 2008 19:46
Perfektní ukázka z praxe.

0 0
možnosti

Sir Hakerley

20. 5. 2008 14:50
Bože chraň nás před nevzdělanci!

V článku pana Weisse jsme byli opět svědky typicky pravicového lhaní. Kdyby se pan Weiss obtěžoval sehnat si nějaké informace o tématu, ke kterému se chce vyjadřovat, tak by věděl, že podle §32 zákona č. 563/2004 Sb o pedagogických pracovnících může i v současné době za určitých podmínek učit i formálně nekvalifikovaný učitel (tedy bez diplomu), přičemž může vykonávat přímou pedagogickou činnost, jako kdyby byl kvalifikovaný. Decizní sféře (pane, Weissi, obtěžujte se vyhledat si význam tohoto pojmu, neboť nepředpokládám, že ho znáte) jde spíše o to, aby do škol nenastupovali mladí nekvalifikovaní maturanti bez jakýchkoliv zkušeností. Dovolte mi malou paralelu s lékařstvím: Nechal by se někdo z vás operovat od osmnáctiletého kluka, který poprvé drží skalpel v ruce? Utěšila by vás snad informace, že za třicet let, až se to naučí, tak bude operovat už dobře? Asi ne, co? A proč máme podobným experimentům vystavovat naše děti? Rád to přenechám dětem pana Weisse.

0 0
možnosti

Karel

20. 5. 2008 15:05
Re: Bože chraň nás před nevzdělanci!

Měl jsem několik skvělých učitelů s jinou školou než peďákem. Proč musí mít inženýr nebo doktor peďák aby mohl učit? Myslíte si, že PFUK a jiné naučí lidi jak učit? Ne - jen co učit. A to co je źe 75 procent k ničemu (kromě trénování paměti). Psychologie jak se učí je o znalostech a o uplatňování vlivu, stejně na PFjako na policejní akademii. Myslím že opravdu přeceňujeme význam vysokých škol, ač mám sám mnohem širší univerzitní vzdělání.

0 0
možnosti

eda

20. 5. 2008 14:27
jen za komoušů?

kdo tu dnes ještě umí do pěti napočítat, tak jednoduše z Česka mizí, protože  ten sametový  "vý-dobytek"  za dvacet let nejspíš každému bohatě stačí... ;-D

0 0
možnosti

Edita

20. 5. 2008 14:11
Perfektní článek, který vystihl přesně realitu

Ani já bych to tak dobře nenapsala i přesto, že jsem přes všechny tyto peripetie již prošla. Článek je dost pravdivý. Žiji již léta v cizině, kde ta honba na diplomy začala dříve a řeknu vám, mám pocit, že mezi lidi již nepatřím a přitom jsem takový člověk, kterého je ve společnosti hodně potřeba. Tím,  jaké jsou zákony a formality, a takto i druzí nazírají  na druhé, jde naprosto stranou to pravé a velmi důležité, o čem autor článku píše.

A pak se naše děti mají v tomto blátě topit, když vidí kolem sebe to, co vidí. Lidi na správných místech prostě tato společnost s masivně propagovaným systémem a způsobem myšlení  vytlačuje na naprostou periferii, čili ať se pak nediví. Moudrý člověk totiž ví, kam jeho kroky spějí a jakým směrem se má ubírat dále. Ví to i ti, co zákony připravují a ti, co je slepě následují? O tom silně pochybuji.

Hodně štěstí.

0 0
možnosti

noether

20. 5. 2008 12:04
Celé je to jen taková klička,

aby ve školách mohly zůstat polovzdělané holky, které se nedostaly ani na peďák a kterým by soudruzi z ODS (včetně béčka ze SZ) nemuseli zvyšovat platy a vydírat tak ten zbytek kvalifikovaných. A vysokoškoláci bez peďáku? Ať jim škola, potažmo ministerstvo zaplatí nějakou půroční večerní nástavbu. V čem je problém? ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Alert.B

20. 5. 2008 11:11
kvalita vysokoškoláků

Ministerstvo tlačí na lékařské fakulty, aby bylo co nejvíce absolventů - lékařů. Nejde o to nahradit nedostatek, jde o to, aby byl nadbytek lékařů, kteří si nebuou moci vystávkovat vyšší platy. Přitom kvalita dnešních absolventů s titutel MUDr. je často dosti otřesná. Tu fakultu dnes udělá každý.

0 0
možnosti

samout

20. 5. 2008 11:23
Re: kvalita vysokoškoláků

Jj, u zubařů se prý dokonce uvažuje o zrušení atestací, je jich málo...

0 0
možnosti

Nalim

20. 5. 2008 10:39
Když je diplom modlou

Chci jako lékař upozornit ty pány na ministerstvu, kteří si vymyslili  povinné vysokoškolské vzdělání pro zdravotní sestry, že za velmi krátký čas nebude nikdo, kdo by byl ochoten dělat tu obyčejnou, někdy i velmi špinavou a  těžkou práci u lůžka pacienta. ! Dejte sestrám pokoj, ve své většině dělají svou práci svědomitě a dobře. Nesnažte se jim otravovat život dalšími zkouškami!! Diplom nikdy nebyl a nebude zárukou  ochoty člověla, sloužit těm druhým. Inteligenci tím také nikdo nezíská. Ty ambiciozní, zvednou nosy a nebudou chtít  pracovat na dosavadních místech a a ty druhé / myslím sestry,/ půjdou  do jiných zaměstnání, která  jim jistě ponesou víc peněz za méně práce a nebudou  se tam žádné další zkoušky   předepisovat.

Inteligentnější může být  obyčejný  řemeslník, než  nositel několika titulů! Vzpomeňťe  si na Korantenga, je  jedním z nejoblíbenějších   hlasatelů a nemá ani maturitu!!!Myslíte, že je méně inteligentní a schopný než třeba pan doktor Rath, za kterého se musím stydět.!

0 0
možnosti

JKKK

20. 5. 2008 10:59
Re: Když je diplom modlou

Nic to nezmění.  Vlastně mě ten momentálně převládající názor na profese a vzdělání přestal zajímat už za komoušů. S blby se prostě nebavím. Blb zůstane blbem i s doktorátem. A pan poslanec zubař? Nestyďte se za něj, je to  nenáročný způsob dobré obživy.Rv

0 0
možnosti