Z diskuznich prispevku je naprosto jasne, proc se nase zeme ubira tim polistopadovym smerem, kterym se ubira, proc jsme dosli, kam jsme dosli. Az na tri ctyri prispevky ze zacatku diskuze, nenalezne nikdo na autorovi ani nitku suchou, a to mame vanocni svatky, svatky klidu a miru mezi lidmi dobre vule...
Autora ideove taky nemam v lasce ani nahodou, ale jsou ty svatky a nakonec ani neni pravda, ze nema v tom, o cem pise dnes, pravdu. Ale svatky pro nas lid znamenaji odhodit soudnost, at to stoji co to stoji, svejkovsky si naleznou nejaky ten svuj mod prezivani, at prsi, nebo snezi, nebo padaji trakare, politicky obrazne receno, nasinec je zkratka prizpusobivy tvor. Nasel si svuj mod ziti za totality, najde si jej i dnes v tom post-totalistickem kycovitem marasmu.
Zcela autentické vánoce, plno sněhu a ledu, klid a mír v duši určitě byly, a pana Peňáse by uspokojily, ve čtvrtohorách (rozuměj cca 2,5 milionů let zpátky).
No, já mám na podzim taky deprese.... Ale ono nebude tak zle, vždyť i kulturní Italové si na Monte Cassinu postavili vánoční vesničku. Nevím, jestli tam mají trdelník, ale plastové soby asi jo. Mně se trhy v Praze taky nelíbí, tak tam nelezu a je to.
Byl jsem loni na adventním trhu v Dráďanech a neviděl jsem tam žádného Santa Clause, ani soba, nebo něco, co by výrazně vybočovalo z atmosféry Vánoc.
Opravdu Lidovky potřebují Peňáse, nebo potřebuje Peňás Lidovky aby měl kde zvracet a aby mu chodil plat?
Jsem z Brna, leč rád cestuji alespoň po republice a když se namane, tak alespoň trochu k sousedům (tedy teď, v minulých letech jsem procestoval s chutí Evropu a vychutnal si ji).
Všude najdete co kritizovat a pokud máte podobně smutnoý naturel, tak si to užijete. Ale život sám dokáže být těžký a smutný a lépe se prožije a přežije, když se dokážete potěšit tím, čím vás může potěšit - za chvíli se budou prodlužovat dny, konečně jeden den v Brně bez inverzního počasí (tak co pane Peňás, to by vás tu asi depresí zabilo, že?), sehnal jsem solidní boty, za solidní cenu a dokonce pohodlné, podařilo se mi uvařit guláš ne jen dobrý, ale úžasný ... na trhu zpívaly děti pěkné písničky, douzované klobásky doktorka neocení, ale byly skvělé, troška turbo moštu, potkal jsem kamarády ...
Tak co pane autore, furt chcete na život zvracet nebo budete hledat proč ho s chutí žít?
Souhlasím, zdravím Brňáka a jdu se v krásném dni podívat na vánoční trhy. Klobása, medovina a písně. Nedávno jsem na Zelňáku slyšel dívčí skupinu Včelka ze Strážnice. Zpívali krásné vánoční písně a potom krásné finské a švédské. Možná by pan redaktor mohl zajít, aspoň by poznal co to je, když běhají mravenci po těle. A zítra, na samý závěr bude na Svoboďáku Vojta Dyk. Tak co, Peňási, všechno špatně, že?
Mohl jsem sepsat vánoční názor - a krásný, jako z postranních koutů pozavíraných kostelů, ale já jsem řekl NE! Napíšu smutný a bučivý. Jednak, druhak, ...stak, důvodů se vždy najde. Budu psát jako stroj na vyrábění trdelníků ve svetru se soby...
Můj názor je, že pan Peňás tak trochu s tetelivým chvěním čekal, jak bude houfně podpořen ve svém rádoby "in" názoru, jak je dnes vše kolem vánoc plné nechutné komerce a růžového plastu. Já si to nemyslím. Jsou trhy různé: pěkné i takové, které se blíží popisu Peňáse. A propos: stánkaři tam nejsou proto, aby se dojímali nad poezií vánoc a nbízeli slaměné figuky Ježíšků a betlémy vzor J. Jan Ryba. Stánek si pronajali proto, aby vydělali. Možná, kdybychom listovali novinami 120 let tomu nazad, našli bychom tam obdobný stesk tehdejšího Peňáse nad úpadkem vánočních tradic a nad šuntem, který se ve stáncích nabízí.
Souhlasím. Tak, jak se zčásti stal módní šunt, stává se módním kritika všeho a všech. V žádné době nebylo vše černobílé, nedá se o žádném období, tehdy to bylo lepší a dnes horší. Jsou jen stesky na to, jak to "ONI" zařídili. Ale ono bude skutečně lépe až tehdy, až si za alibistické slůvko "ONI" dosadíme "MY". Život, který žijeme, si ovlivňujeme jen my. A pokud dopustíme, že ho ovlivňuje někdo jiný, je to jen naše zbabělost. Co jiného udělal redaktor, kromě prskajicího článku, pro to, aby vyvedl národ z mravního marasmu?
Pan Peňás zřejmě popisuje svátky vánoční, pořádané v Praze. Kdyby trochu cestoval po ostatních našich místech, takovou hovadinu by napsat nemohl. Nakonec ovšem vánoce jsou a nebo mají být svátky klidu a pohody. Slaví se především doma v rodině a ne na náměstích. Tam to nejsou vánoce, tam je to byznys pro ovčany, pořádaný politickými stranami, sedícími na radnicích.
Zčásti se dá souhlasit, zčásti ne. Např. v Brně jsou vánoční trhy na 3 náměstích a oproti minulosti ubyly stánky se zvrhlostmi, které autor popisuje. A to, že se prodává salám, zabíjačkové speciality a třeba i trdelník, má proti hypermarketům svoji výhodu. Když to není dobré, lze to okamžitě prodejci sdělit a vícekrát si tam nic nekoupit. Kvalita je určitě vyšší, než šmejd s polskou posypovou solí v hypermarketu. A svým způsobem obdivuji prodejce, že jsou schopni stát skoro měsíc ve stánku, 12 hodin denně. A hlavně je obdivuji za to, že vzali svůj osud do svých rukou a nechovají se jako pitomí Středulovi odboráři, kteří kňučí a domáhají se zvýšení platů, na které ve finále přispějeme všichni. Není pochyb o tom, že morální a kulturní úpadek celé Evropy probíhá kontinuálně již několik let. Ale chtít, aby tento trend otočili prodejci na vánočních trzích je stejně iluzorní, jako chtít po Sobotkovi, aby začal podnikat
Velmi dobře napsáno, pouze poslední slovo bych nahradil slovem "pracovat".
Zbytečný článek. Někomu se nelíbí trdelník, jinému zase andělíčci nebo Santa. Mně se zase nelíbí Peňás, který mi připomíná sexuálního devianta. Hlavně, že si každý vybereme.
člověče, jak vás tak sleduji, tak byste byl nejraději, kdyby se nepsalo vůbec o ničem, že?