130 let

Diskuze

PETRÁČEK: Palachovo evangelium

Je snadné pasovat Miroslava Grebeníčka na symbol komunistického hnusu. Kdyby někdo zapomněl, že KSČM se nedistancovala od toho základního, co ji má společensky diskvalifikovat, ať se podívá na soudruha Grebeníčka. Ať si poslechne jeho argumenty, názory a hlavně dikci - a má jasno. Jenže do téhle kategorie nepatří jeho názor na Jana Palacha, který tak rozčílil sněmovnu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

12. 2. 2013 5:30
poznamka

No Palach nesouhlasil s tim co komuniste v te dobe provadeli a proto to udelal. To si nejak pan Petrasek neuvedomuje. Komunisticka strana byla u moci a to co provadela byla kolaborace a povazovala vsechny kdo byli proti jeji politice za antikomunisty.

0 0
možnosti
VN

13. 2. 2013 15:23
Dotázek - kolik vám v 68. bylo?

IMHO tak -30...

Kdybyste 68. zažil, nemohl byste tak nesmyslně plácat.

0 0
možnosti
KL

11. 2. 2013 11:24
Autor možná pro stromy nevidí les

Vůbec nejde o slovíčkaření a o to, kdo byl jaký komunista a jaké bylo smýšlení "většiny národa" (tehdy "pracujícího lidu") v lednu 1969. Smysl Grebeníčkova projevu, proneseného dnes, byl jasný - "Palach nebyl proti nám" (se snahou nenápadně vsugerovat "dnešní Palach by nebyl proti nám dnes"). A byl to tento smysl, nikoli použitá slovíčka, proti čemu se (zcela právem) ohradila Černochová a další. Kritika poslanců zde míří trochu mimo mísu.

0 0
možnosti
VN

11. 2. 2013 18:42
Vy možná umíte číst mezi řádky a po Leschtinovsku

"odhalit", co ten lump myslel tím co řekl, když řekl něco úplně jiného.

Já čtu písmenka a řádky. Ne mezi nimi. A v písmenkách a řádcích je, že Grebeníček (čert ho vem) byl jediný, kdo sebral odvahu říct pravdu. Smutné až tragické, že ze všech našich "demokratických představitelů" jedině tenhle (neo)stalinista, kterému mohl být Palach ukradený. Nikdo nebude Grebeníčka podezřívat, že by se snad mohl počítat k reformním komunistům ze 68.

Němcová a další hysterky jsou hyeny parazitující na Palachovi. Pokud něco může jeho čin znevážit - tak účelové a lživé interpretace.

0 0
možnosti

11. 2. 2013 7:29
Nebylo to proti komunistům?

To si může myslet jen ten,kdo nevytáhl paty mezi lidi.Od stolů v kancelářích ten pohled je vždy jiný.I když to nazývali socialismem,nikdo to nemyslel tak,jak popisovaly učebnice marxismu.Až srpen 69 dal všem opět nahlédnout,co tahle teorie v podání KSČ znamená.Dodnes vrahové a ti,co jim dali povel a vyslali je do ulic nejsou potrestáni,dokonce i po tolika letech jsou stále utajení!A jejich politická strana, se svoji platformou násilí proti odpůrcům,nadále v pohodě existuje.PTÁKA POZNÁŠ PODLE PEŘÍ,ČLOVĚKA PODLE ŘEČI.Není ovšem jasné,proč jsou některé strany zakázány a ta nejhorší povolena.Že by stále ten podvědomý strach ze sovětské armády?

0 0
možnosti
PS

10. 2. 2013 22:28
Naši soudruzi poslanci,

se rádi rozčilují a dělají aféry, protože tak se zviditelňují a vytvářejí mylný pocit, že v parlamentu jsou pro něco jiného, než zvedání "pacek", když se jim řekne.

Komouši z nich nevadí naprosto nikomu, konečně prý se s nimi dobře jedná. To jen na oko se dělá, že smrdí ... . Ono, když se někdo neštítí "zasloužit" si mandát, tak nějaký Palach mu neříká vůbec nic ... . Pár výjimek tam možná je, ale skutečně a bohužel jen pár ... . Kdyby ne, tak by to tu vypadalo úplně jinak ... .

0 0
možnosti
AN

10. 2. 2013 17:36
ano, rozumný názor.

za nos by se měli chytit spíš autoři důvodové zprávy, která lže.

0 0
možnosti
MB

10. 2. 2013 20:58
Re: ano, rozumný názor.

Pane Novák, zpráva nelže,ale s názorem pana Petráčka naprosto souhlasím. Přesně vystihuje to, co si myslím. Žila jsem tady, byla jsem studentka a vm, co jsme i s Palachem prožívali. Všichni.

0 0
možnosti
IP

I. Pokorný

10. 2. 2013 16:34
Nevím, ale už se v tom étosu začínám zrácet

v dennodenních "skandálech" která jsou potravou pro media už se ztrácí rozdíl mezi realitou, gestem, problémem a pseudoproblémem.

0 0
možnosti
PM

10. 2. 2013 15:51
Je to ale jinde

Dnesni politologove a analytici a podobni znalci jsou dnes ani ne tak politicky, jako uplatkove vyhraneni. kdo je plati, tomu opisi. V 68 byi tito znalci spis politicky vyhraneni , protoze je ani nenapadlo, ze komunizmus muze znizet. A nejen ty chytre znalce, ale absolutni vetsinu obcanu. nakonec i Havel na tom byl stejne.

Jenomze dneska ty utoky na komance, kteri jsou uz proste jini, ty nemaji nejake to ideologicke jadro. Ale muze se, pri nadavani na ne pouzivat vse, co je skoro znamo a utokem na komance se, byt neprimo, utoci na celou levici. A O TO PREDEVSIM JDE.

0 0
možnosti
PM

10. 2. 2013 15:52
Re: Je to ale jinde

Dnesni politologove a analytici teda kolaboruji s dnesnimi zlodeji. Pomahaji jim udrzet se u koryt tim, ze sikovne podstrkavaji masam, ovcanum a hlavne stiudentikum ruzne argumrnty, typu Komunisty zname, jim jde o moc a jejich cilem je skodit . Jom oni by asi komancove, v pripade vyhry volebni asi skodili. Ale hlavne tem ceskym zlodejum. No a to prece narod nemuze dopustit :):):) Viva Carl.

Fuj.

Je ale hezke, ze dnes uz semtam nekdo prizna, ze na pr. toho Paroubka cilene odrovnali pomoci medii a ovcane se masove pridali. Fuj :):):)

nejde o kritiku manyru paroubka. Ale jde o trik, jak oslabit levici a udrzet se ukoryt. A ovcanm, potesenm, ze muze na nekoho beztresne nadavat a urazet se k tem profikum analytikum a politologum rad prida. :):):)

0 0
možnosti
JK

10. 2. 2013 12:24
V podstatě souhlasím, jen prosím, nepřepisujte minulost

"...Dobře ví, že Palach nebyl antikomunistou - stejně jako drtivá většina společnosti..." Tak tuto Vaši větu si dovoluji zpochybnit. Ano Jan Palach nebyl antikomunistou, ale tvrdit, že "drtivá většina společnosti nebyla antikomunistická" je přeci jen odvážné. Ano, z té doby neexistuje žádný průzkum veřejného mínění s otázkou: "Jste antikomunista?" Ano KSČ měla milion členů, ale ve vězení zbylo ještě několik z více než dvou set tisíc politických vězňů, stále ještě žili násilím vystěhovaní zemědělci a pro ně stále platil zákaz pobytu okrese, ve kterém měli hroby jejich předci... Ano v srpnových dnech národy podporovali vedení státu a KSČ, ale nebyla to podpora strany a vlády, ale národní a státní suverenity. A myslíte, že katolíci podporovali stranu, která jim uvěznila pastýře a kardinálu Beranovi nepovolila návrat do vlasti po II. Vatikánském Koncilu... "Drtivá většina" společnosti byla antikomunistická.

0 0
možnosti
MB

10. 2. 2013 21:06
Re: V podstatě souhlasím, jen prosím, nepřepisujte minulost

Ano, já také, neznala jsem nikoho kolem mne, kdo by souhlasil s komunistickými myšlenkami.

0 0
možnosti
RT

10. 2. 2013 8:59
Ještě přidám

že Grebeníček starší se úspěšně vyhýbal soudu, k čemuž mu úspěšně dopomohl stav našeho soudnictví.

wikipedie:

Alois Grebeníček měl jako vyšetřovatel podle svědectví některých politických vězňů během výslechů krutě týrat a mučit vyšetřované.Státní zastupitelství v Uherském Hradišti podalo na všechny tři zmíněné osoby žalobu v únoru 1997. Soudní líčení s Aloisem Grebeníčkem se mělo konat v dubnu 2002. Bylo však několikrát odročeno, jednou pro nemoc obhájce obžalovaného, jinak pro špatný zdravotní stav Aloise Grebeníčka.

0 0
možnosti
MB

10. 2. 2013 21:11
Re: Ještě přidám

Ovšem,pane Tichý, pamatuji se dobře jak mi rozčilovalo, že nikdo není schopen nebo záměrně zdržuje celé řízení. Ten pocit bezmoci. Soudci nemohli jinak, neboť sami mají máslo na hlavě.

0 0
možnosti