• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
Souprava TGV na pražské Hlavní nádraží přilákala stovky fanoušků železnice,...

Souprava TGV na pražské Hlavní nádraží přilákala stovky fanoušků železnice, kteří neměli problém vystát minimálně hodinovou frontu. | foto: Jakub Stadler, MAFRA

Premium

Názor

Zaspíme s rychlovlaky? Správa železnic by se měla rychle probudit

Názory
  •   14:37

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Do Česka přijelo čtyřicet let staré TGV, abychom se podívali, jak vypadá budoucnost železnice. Vlaky mám rád, ale tohle je důvod k zásadnímu smutku a hlavně ke skepsi.

Můžeme začít už tím, že v Česku se u Velimi testují nejnovější rychlovlaky, které jsou zásadně dál než dovezené TGV. Jejich výrobci mají samozřejmě zájem dodávat vlaky na plánované české rychlotratě a mají i rozpočty na svou propagaci. Pokud Správa železnic musí za deset milionů dovézt zapůjčený starý vlak až z Francie, který navíc už roky stojí jako záloha, tak je asi někde chyba.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Roman Šitner
  • Vybrali jsme pro Vás