Soukromá železniční společnost Veolia Transport chce, aby jí ministerstvo dopravy umožnilo provozování některých rychlíkových tratí v severních Čechách.
Konkurenci na železnici rozhodně vítám. Bez ní totiž, navíc při současném macešském vztahu státu k veřejné dopravě, se v dohledné době asi jen těžko podaří vrátit té drážní patřičnou úroveň. Což jen nahrává neustálým snahám o zastavování provozu na dalších a dalších tratích. Teď to vzbudilo velký rozruch třeba Ústeckém kraji (Žatecko, Lounsko, Děčínsko). Možná by právě Veolia mohla ústeckému panu hejtmanovi předvést, že i na regionální trati lze dopravu provozovat tak, aby nad ní nemusel štítivě ohrnovat nos. A získala by si tím i potřebné ostruhy, i vděk zdejších obyvatel a samospráv, kteří se proti permanentním dopravním surovostem ústecké vrchnosti (viz nedávný rozvrat autobusové dopravy v tomto kraji) bouří, ale jejichž protesty jsou velkopansky přehlíženy.
Kdyby se Veolii podařilo provoz na ohrožených regionálních tratích Ústecka zachránit, byl by to myslím tak pádný důkaz o jejích podnikatelských schopnostech, že by jej ministerstvo při licenčním řízení na tu rychlíkovou dopravu těžko mohlo oddiskutovat.
- 22. srpna 2007 18:38