130 let

Diskuze

Ze sklepa nevede cesta zpátky

Nevím, jestli Rakušané mají tak dokonalou policii, nebo zda je to jejich folklor, ale je opravdu s podivem, že za poslední dva roky máme téměř dva identické případy věznění a pohlavního zneužívání nevinných dětí v podzemních bunkrech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A. Rogner

4. 5. 2008 21:06
Fakta jsou nepřesná

Pane Klimeši, s Vaším článkem celkem souhlasím. Ale pozor: fakta jste trochu překroutil. Josef Fritzl svou dceru sice od jejich 11 let zneužíval, ale v žádných rakouských, českých ani jiných novinách jsem nečetla, že by otěhotněla dříve, než ji otec uvěznil. Až ve vězení Lisi otěhotněla. Matka musela podle mého názoru o zneužití vědět či tušit, což ale neznamená, že existovala klasická "bigamie". Implicitně připisujete matce další díl viny, když píšete, že pan Fritzl byl frustrován z nedostatku sexu. To je nebezpečné až  zavádějící.

0 0
možnosti

IDOL

1. 5. 2008 18:58
V ÚSTÍ NAD LABEM ŠUKÁ OD JEJÍCH 11. LET SVOU DCERU ZOJU /33/

KAREL SERGEJ BIDLO /56/ V KADIBUDCE NA ZAHRÁDCE U JEHO RODINNÉHO KONTEJNERU A ...............

PS ...... RADĚJI NEDOMÝŠLET, KDE MOHOU BÝT MRTVOLKY RETARDOVANOU ZOJOU POROZENÝCH BIDLOVÝCH PLODŮ!!Rv;-(

0 0
možnosti

asf

30. 4. 2008 19:55
Manželka

Vždy je na vině manželka, muž nikdy, nemohl se přece chudák ovládnout - to nám chtěl autor článků říci?;-(

0 0
možnosti

sigi

30. 4. 2008 10:29
pro dámu,co se zde zove Witch(dnes 30.4. obzvláště pozor):

koukám, že je to tu samý odborník  ;-D bohy nechte stranou. božské incesty se netýkají přírodní podstaty člověka, kterému instinkt velí: co nejdál od svých dětí. princip zákazu incestu funguje nevědomě: výzkumy potvrdily, že se např. málokdy braly osoby, které spolu vyrůstaly v kibucech. Kibuc totiž simuloval rodinné prostředí, kde platí pro člověka: co je v domě, není pro mě. Naopak jsou rodiny, kde ke skutečnému incestu nedochází, ale existuje tam tzv. incestní nálada. Nejčastěji se to projevuje jako velmi blízký vztah otce a dcery - ovšem za většího či menšího souhlasu manželky. I to už je patologie. Pro rodinného poradce je vskutku úsměvné argumentovat "bohy". A pak - přece vždy platilo: Quod licet Iovi, non licet bovi.

0 0
možnosti

witch

30. 4. 2008 13:19
Re: pro dámu,co se zde zove Witch(dnes 30.4. obzvláště pozor):

No práve, přesně to říkáte: co je dovoleno bohovi, není dovoleno volovi. V tom je ten háček! Oni jsou jako bozi, cítí se jim blíž. Chtějí dělat, co se nesmí, potvrzují si tím právo "výjimečných"!Nejde o morálku, stud, přirozenou ochranu mláděte. Jsou to egocentristé, až rozum zůstává stát. Není to k pochopení, není to obhajoba, je to jen cesta k náhledu. Nejsou nemocní, jsou plně zodpovědní za to, co dělají. Souhlasím, že jsem to nevysvětlila dost podrobně. Ale an popel si musíte chvilku počkat::-)

0 0
možnosti

Jan Vrana

30. 4. 2008 9:38
Co mi chybi

Se zajmem jsem si precetl nazor kvalifikovaneho psychologa a pokud jde o vysvetleni chovani pachatele, zda se mi plausibilni. Presto je podle meho nazoru deviant - chybi mu sebeucta a jakekoliv minimum empatie. Pokud by byl uplne normalni a "neovladl by se", jak pise autor, a "rada nepriznivych okolnosti" by ho donutila k takovemu jednani, musel by logicky pustit dceru na svobodu a spachat sebevrazdu, nebot jedine tak by si mohl vratit uctu k sobe samemu. Takzvany "moderni clovek" povazuje za dostatecny motiv jakkoliv odporneho jednani "uspokojeni svych potreb". Uz jsem cetl vysvetleni jednani cloveka, ktery zneuzil vlastni nemluvne, ze nebyl zadny deviant, nybrz byl pouze momentalne sexualne frustrovany. Ne, dekuji, takova vysvetleni nestaci. Clovek se honosi privlastkem rozumny, to znamena, ze si uvedomuje dosah sveho jednani a pokud je jeho momentalni motivace k odpornemu zlocinu silnejsi, nez schopnost sebeobrany, mel by pocitat (alespon po cinu) s nasledky a prehodnotit svou budouci uzitecnost pro spolecnost. Pokud se hrdinsky prizna po dvaceti letech coby dedek nad hrobem, je to malo presvedcive. Od pocatku viry premysli clovek o svem vztahu k okoli, autor je vzdelany clovek a urcite vi lepe nez ja, odkdy se traduje jako podstata viry "necin lidem to, co bys nechtel, aby cinili tobe" - byl to rabin Hilel ci nekdo jeste pred nim? . To by asi uplne stacilo jako zivotni minimum podstaty lidstvi. Az na druhem miste by mela byt vsechna ta lidska prava, ktera jsou omilana dnes a denne jako stredobod sveta. Humanismus neni pro mne naplnenim "lidskych prav", nybrz vyse uvedene zasady.

0 0
možnosti

Miroslav Vladim

30. 4. 2008 12:58
Re: Co mi chybi

Vnitřní logika pachatele se mi zdá oceněná správně.

Pravda je co říkáte o empatii, to v článku chybí.

Pokud vím, (křesťanská) víra zakazuje sebevraždu.

Sebeúctu on asi měl, ovšem na zcela jiném základě než se předpokládá - a netvrdím, že to v tomto případě byla zrovna dobrá stránka jeho osobnosti.

Nehodnoťte osobu pachatele podle svých hodnot, on má jiné a nepředpokládejte stejně formulované postoje a stejnou osobnost všech jedinců homo sapiens sapiens.V historii existují kultury, kde by tohle možná nebylo ani považované za nějaký zločin.Nesouhlasím s tím, ale je to tak i kdybych se stavěl na uši.Pak je ovšem logická otázka, kde se asi tyhle kultury vzaly?Lidská práva, která my uznáváme, mají i oběti a ta rozhodně byla porušena.

0 0
možnosti

MB

30. 4. 2008 9:06
Moje psychologická analýza

Moje psychologická analýza  zní: Dědek byl opojen pocitem moci. Hrozilo, že mu zneužívaná dcera v osmnácti vezme roha, a třeba si i najde jiného, tak ji uvěznil.

Většina manželství po čase sexuálně uvadá. Pak je třeba věci řešit. Ale ne tak, že třeba někoho zabiju, nebo ho uvězním do sklepa. Pokud ten sex uvadl, měla stejné "právo" na podobné chování dědkova manželka.  Řekla bych ale, že jejich manželský sex neuvadl, vzhledem k tomu, že měli čtyři děti. Prostě si dědek chtěl vydržovat dvě samičky a užívat si podle svých představ bez omezení. Že viděl svoji vlastní dceru týranou, její život zničený, mu nevadilo, ba možná, že ho to i vzrušovalo.

0 0
možnosti

Helena

30. 4. 2008 9:13
Re: Moje psychologická analýza

bingo!

0 0
možnosti

Helena

30. 4. 2008 8:27
Spekulace jsou nepripustne Klimesi

Povazuji za skandalni, ze, jako uz toliktat v pripade incestu, se dava do popredi neuskutecnitelnysex s manzelkou. I kdyz Klimes vubec, absolutne vubec nevi, jake bylo souziti manzelu, hned spekuluje, ze nemeli sex. Temer to vypada, jako vzdy, ze je na cvinne manzelka. Je ve 40ti letech moc stara, spatne vari atd. A kvuli tomu se ten chudak musel postarat jinak o svuj dusevni rozvoj.

Proste stale ta sam pisnickaRv

0 0
možnosti

bez brýlí

30. 4. 2008 8:40
Proč ten výpad ?

autor se pouze logicky zamýšlí a to co se Vám nelíbí může být pouze 1 z možných neomlouvajících okolností. Ve spokojeném vztahu (myslím i sexuálně)  podobné problémy nevznikají. Většina to ale řeší masturbací, nevěrou, prostitutkou, ..., někteří také celoživotním pesimismem.

0 0
možnosti

Mike

30. 4. 2008 7:24
spousta zverstev je naprosto legalnich

.... takze toto je ve srovnani se zbytkem jenom mikrokousicek. Az pujdete do hospody na steak, zeptejte se, jak ta krava/byk byla chovana a krmena (cely svuj maly zivot zavrena v kravine ...) nemluve o prevozu koni z Polska do Italie, umuceni za transportu ... zcela legalni. Nebo si zajedte do Iraku, do Kahiry ci do Ghany, at neco zazijete.

Ja vim, ze to sem moc nepatri, ale neda mi to, kdyz vidim, jak jsou lidi omezeni jenom na sebe a nevidi spoustu dalsich veci kolem. A nekdy si musime ulevit, a kde lepe, nez na diskusnim foru ;-)

0 0
možnosti

Jo

30. 4. 2008 5:05
Te theorii jak to vzniklo - nemohu uverit.

Rikate cim vetsi pocit viny - tim vetsi strach z odhaleni a trestu - tim krutejsi tyrani a skryvani ?

To by bylo ohromne moc stressu - ktery by znicil jeho pohlavni potenci !

Misto toho ten pan delal v dobrem zdravi - a chuti - dalsi potomky !  

Myslim ze odpoved bude v jeho detstvi !

0 0
možnosti

Witch

30. 4. 2008 8:31
Re: Te theorii jak to vzniklo - nemohu uverit.

Já zase díky  praxi a hovorům s různými obětmi slova pana klinického psychologa potvrzuji. Nezapoměňte, prosím, že adrenalin při strachu je stejný, jako adrenalin při sportu a tak dále. Vzrušení je možná výživnější než po viagře. Bohužel. Na strach z prozrazení si lze zvyknout a relativizovat ho, dostaví se spíš déletrvající únava, která se s tím vzrušením může bít. Ale při dalším pohledu na mladé masíčko, co my víme? Možná už mu to nešlo poslední roky, možná si dopřával do poslední chvíle.

0 0
možnosti

Anna

30. 4. 2008 0:40
No komment !

Tady k tomu neni co dodat,je mi smutno z takoveho sveta!Ceka nas zahuba.Mi se navzajem znicime a zahubime.Chyba lidstva!!!Je to k placi!;-(Rv

0 0
možnosti

Witch

30. 4. 2008 8:37
Re: No komment !

Aničko, tohle je jenom špičička ledovce, svět je prostě i hnusný i hezký, tohle do něj patří. Jde pouze o to, dovolit různým hajzlíkům co nejmíň úspěchů. Takže nic nevzdávat , ale spíš i poznávat, vědět, umět se bránit. Proč myslíte, že vždycky byly nejúspěšnější strategie, které  uplatňovaly poznání nepřítele? Je dobré o tom mluvit, je dobré vyznat se v lecčem, co můžeme potkat. Tenhle článek a úvahy o něm, to je dobrá cesta.

0 0
možnosti