Expo, na kterém se česká expozice těšila velkému zájmu návštěvníků, skončí tuto neděli.
Prodáno do kolchozuPavilon byl prodán čínskému podniku za více než 30 milionů korun. Podle odhadů by měla celková návštěvnost českého pavilonu, který patří k oblíbeným expozicím, pokořit hranici osmi a půl milionu osob. To by mělo být 12 procent z očekávaných 72 milionů návštěvníků světové výstavy. ČTĚTE VÍCE |
"Od začátku jsem opakoval, že v Číně chceme představit Českou republiku jako zemi, kam proudí různé myšlenky, kultury a technologie, a její obyvatele jako národ, který z nich s typickou kreativitou vytváří skutečné Plody civilizace," prohlásil generální komisař české expozice Pavel Antonín Stehlík. Dodal, že stříbrná medaile je dokladem českého úspěchu v Šanghaji.
Český pavilon reprezentuje Českou republiku na Expu jako moderní zemi. Expozici vytvořilo 22 velkých bílých kostek s artefakty umělců. Ti připravili příchozím technologické zážitky a designová překvapení s důrazem na emoce.
Mezi nejsledovanější exponáty patřila obří zlatá slza, která byla ve skutečnosti vyrobena z hliníku a dodatečně pozlacena. Emoce lidí hledících na "zlatou kapku" snímal počítač, který po vyhodnocení údajů mohl jednotlivým návštěvníkům namíchat osobní vůni.
Mezi hlavní lákadla také patřily reliéfy zpod sochy Jana Nepomuckého, které byly přivezeny jako symbol štěstí z pražského Karlova mostu, nebo kaleidoskop představující české divy. Plášť pavilonu působící čistým designem ozdobily tisíce černých puků.
Vláda na účast v kulturní olympiádě národů vyčlenila půl miliardy korun.