130 let
Krmelec a neonové smrčky. Snivý režijní rukopis podtrhuje prostá výprava Hany...

Krmelec a neonové smrčky. Snivý režijní rukopis podtrhuje prostá výprava Hany Knotkové. | foto: DHNP

Premium

Recenze

Husa na provázku se vrací k osudu neprávem opomíjené spisovatelky, filozofky a poustevnice z Vysočiny

Na co do divadla
  •   5:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Jubilejní, třicátou sezonu pod značkou Centra experimentálního divadla zahájilo Divadlo Husa na provázku premiérou inscenace Antieva. Populární scéna se v odstupu necelých dvou let vrací k osudu a dílu Anny Pammrové, neprávem opomíjené spisovatelky, filozofky a poustevnice z Vysočiny.

Na stejném místě jako nyní – tedy na komorní sklepní scéně Provázku – měla předloni v prosinci premiéru inscenace Pammrová/Březina. Excelovala v ní tehdy přední herečka souboru Ivana Hloužková, která nedávno zesnula.

Nynější inscenace Antieva je tedy opětovným exkurzem k postávám dvou jedinečných žen: tematicky opět připomíná neprávem zapomenutou literátku a je zároveň vzpomínkovým holdem skvělé herečce. Za další comeback lze označit fakt, že se nyní jedná o stejnojmenný kus, který Provázek umělecky adoptoval z pražského Divadla Masopust, kde jej režisérka Anna Davidová v jiném obsazení uvedla v roce 2018.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Luboš Mareček