Léky - ilustrační foto

Léky - ilustrační foto | foto: Shutterstock

Antikoncepční pilulky pro muže budou, slibují vědci

•   7:00
Skupina amerických výzkumníků je přesvědčena, že bude s to v příštích letech nabídnout antikoncepční pilulky pro muže. Vědci to sdělili ve zprávě, kterou zveřejnil americký vědecký časopis Cell, uvedla na svých internetových stránkách britská zpravodajská stanice BBC.

Vědci při výzkumu na myších objevili látku, která by měla být s to dočasně zastavit u mužů produkci spermií, kterými oplodňují ženské vajíčko, aniž by se u nich narušila tvorba mužských hormonů. Po vysazení látky se u myší vrátila plodnost do tří až šesti měsíců a nebyly zjištěny žádné vedlejší účinky.

"Myslíme si, že naše objevy lze zcela převézt a uplatnit u mužů, čímž se nabídne novátorská a účinná forma mužské antikoncepce. Látka vede rychle k vratnému snížení počtu a mobility spermií, což má zásadní dopad na plodnost," řekl k výzkumu James Bradner z lékařského ústavu v Bostonu.

V uplatnění nové látky nazvané JQ1 u lidí věří i odbornice na mužskou neplodnost Moira O´Bryanová. Podle ní může mít zpráva zásadní vědecký i sociální dopad.

Autoři: ČTK, Lidovky.cz