Za podpory Českého centra v Nizozemsku se na festivalu představí Sofya Samareva, módní kolektiv dry milk of virgin mary a šperkařské sdružení UNOSTO - designéři, které si v rámci pražského festivalu designSUPERMARKET 2015 vybrali kurátoři a zakladatelé Fashionclash Nawie Kuiper a Branko Popovič.
Předvést svoje nejnovější díla přijedou i Hana Frišonsová & Michaela Karásek Čejková, Petra Pitelková se značkou Petiteé, Roman Častulík, Pavlína Miklasová, Martina Martišková, Lucie Erban Marešová, tvořící pod značkou LEM a výrobci designových interiérových doplňků Fain Wood (vítěz Ceny návštěvníků designSUPERMARKET 2015).
Kulturní dědictví jako inspirační zdroj
Fashionclash jako prestižní multioborová platforma zprostředkovává setkání mladých a začínajících tvůrců ze všech odvětví od textilního designu přes šperkařství či doplňky až po fotografii, film a tanec. Hlavním cílem tohoto festivalu je propojit talent, různé disciplíny, kulturu a oslovit široké publikum skrze módu. Což se také daří, protože za 7 let své existence představil festival 900 umělců ze 40 různých zemí, získal si mezinárodní prestiž a je čím dál populárnější nejen mezi mladými designéry z celého světa, ale i návštěvníky.
Letošního ročníku se účastní přes sto designérů z třiceti zemí a jeho tématem je Kulturní dědictví jako inspirační zdroj. Připraven je bohatý program na mnoha místech v centru Maastrichtu. Centrem festivalu, kde se konají i přehlídky, jsou bývalé tovární haly keramické firmy MOSA, ale další výstavy a jiné akce jako jsou rozesety po celém centru Maastrichtu. Návštěvníci zde najdou prodejní přehlídku, výstavy, fashiontalks, prezentace, přednášky, filmová představení či workshopy. 26 designérů, mezi nimi i Sofya Samareva, se představí v rámci své módní show.
Český design začíná být vidět
Letos tedy míří do Maastrichtu spolu s designéry i zástupci designSUPERMARKETu, aby si osobně vybrali nizozemské návrháře, které pozvou do Prahy. „Je skvělé, že se daří prostřednictvím spolupráce několika rozmanitých institucí a organizací opakovaně realizovat mezinárodní projekt, který může mít zásadní význam v profesním životě českých designérů. Jedná se o naplnění základní filozofie našeho festivalu,“ říká k tomu Darina Zavadilová, kreativní ředitelka designSUPERMARKETu.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |