130 let

František Jungvirt se stal kreativním ředitelem značky KLIMCHI. Jeho návrhy stolního skla vyrábí sklárna Jílek. | foto: archiv KLIMCHI

Premium

Doporučujeme

Křišťálové stolování. Mám rád, když sklo vypadá jako praskající led, říká designér

Design
  •   5:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
„Zůstaň skromný a jdi si za svou vizí,“ vybavil na cestu do Kamenického Šenova jeden z nejznámějších a nejlepších českých produktových designérů Rony Plesl svého studenta Františka Jungvirta (24). Právě známý designér jej přijal na místo kreativního ředitele značky KLIMCHI, kterou založil o tři roky starší Lukáš Klimčák a která se věnuje stolnímu sklu.

Podobnost názvu značky KLIMCHI se jménem zakladatele Lukáše Klimčáka není náhodná, ale záměrná. Vymysleli jej, aniž to tušili, kamarádi v dětství jako Lukášovu přezdívku. Neméně šťastným nápadem bylo, když Lukáš oslovil Františka Jungvirta, studenta Ateliéru sklo Ronyho Plesla na UMPRUM, aby se stal kreativním ředitelem jeho značky. Objevil Františkovo sklo na Instagramu a líbilo se mu.

Váza z kolekce Felicity
Vázy z kolekce Felicity

František Jungvirt, který příští rok dokončí magisterské studium, nabídku přijal. Lákalo ho pracovat mezi svými vrstevníky. „Nevnímám ,ředitelování‘ jako zvláštní poctu, ale jako zodpovědnost. Nemůžu si dovolit chybovat, protože už nevystupuji jenom sám za sebe, ale za všechny lidi ve sklárně,“ podotýká.
Na spolupráci se zaběhnutými značkami mu vadilo, že od dohody o výrobě kolekce až do okamžiku prodeje uplynulo vždycky příliš mnoho času. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: