Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Malý nákup, velká pomoc. Jak pomoci lokálním značkám, oblíbeným kavárnám či designérům

Design

  5:07
Malí podnikatelé momentálně prochází velkou krizí, která se bude prohlubovat a pro mnoho z nich může mít devastační důsledky. Jejich kamenné prodejny a provozovny jsou kvůli šíření koronaviru zavřené a není jisté, jak dlouho aktuální nouzová situace potrvá, a zda ji vůbec dokáží překonat. I pro to vznikla „výzva“, která se pod hashtagem #malynakupvelkapomoc šíří na sociálních sítích.

Papelote foto: Papelote

#malynakupvelkapomoc

Jak je možné se zapojit:

  • objednat si online u svého oblíbeného obchodníka, značky nebo kulturní instituce
  • napsat jim o dárkový voucher
  • sdílet jejich speciální nabídky
  • omezit zbytečné nakupování v supermarketech

Komu to pomůže:

  • lokálním značkám, oblíbeným obchůdkům v sousedství
  • službám – kadeřnická nebo beauty studia, jógová studia, fitcentra, masáže, oblíbeným kavárnám a restauracím
  • divadlům, kulturním centrům a hubům

„Cílem kampaně k naší výzvě je připomenout fakt, že i když lidé mohou fyzicky dojít pouze do nejbližšího supermarketu, tak mají i nadále možnost sáhnout po své oblíbené alternativě online – ať už nákupem přes e-shop, sociální sítě, nebo třeba jen přes e-mail. V mnoha případech tak zachrání existenci malých firem,“ říká iniciátorka projektu Olga Bureš Vrbíková.

Na webu www.malynakupvelkapomoc.cz, který k tomuto projektu vznikl, lze najít seznam firem, jež se z důvodu nouzového stavu dostaly do krizové situace. Ten se aktualizuje na základě jejich vlastní registrace s doplněním informací o tom, jakým způsobem a jakými kanály je možné je podpořit i o finanční ztrátě k danému datu. Seznam zároveň slouží pro ty, kteří chtějí získat lepší přehled o tom, koho mohou podpořit.

Barbora Musilová
Máme látky od různých dodavatelů z různých zemí Evropy, bohužel není možné...

„Do #malynakupvelkapomoc jsem se přihlásila, jako reakci na výrazně sníženou poptávku, díky koronaviru. Během víkendu vznikl e-shop a jako poděkování za podporu zákaznicím, jsem si připravila dárek - obal na brýle a DPD dopravu zdarma. Chápu, že osobní přístup, na kterém mám komunikaci se zákaznicemi založen, je nyní nemožný, a musím se tedy přizpůsobit, aby .about leather. nebyla v totálním ohrožení existence. Vděk a díky všem mým zákazníkům, je nyní nepopsatelný,“ říká designérka Barbora Musilová, která stojí za značkou .about leather. 

Šperkařka Kristýna Malovaná se připojla k výzvě jako jedna z prvních. „Zařadila jsem se výzvy, protože je teď potřeba semknout síly a vzájemně se podpořit, aby nemusely malé značky v Česku zaniknout, ale aby současnou situaci ustály.“

Autor:
Témata: Česko

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!
Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!

40 uživatelů eMimina se pustilo do testování jemného šamponu KIND od značky Mádara, který je vhodný pro miminka už od prvních dnů. Jak si šampon...