130 let
Studenti Středního odborného učiliště strojírenského Škody Auto vyrobili jediný...

Studenti Středního odborného učiliště strojírenského Škody Auto vyrobili jediný exemplář kompaktního kupé Škoda Atero. Je to současně třetí učňovské auto z projektu, který má podpořit dovednosti a kreativitu studentů této školy. Předloni vyrobili ultrakompaktní kabriolet Citijet a loni Pickup Funstar. | foto: ČTK

Doporučujeme

Učňovská škodovka, studenti vytvořili Škodu Atero

Design
  •   7:50
Studenti Středního odborného učiliště strojírenského Škody Auto vyrobili jediný exemplář kompaktního kupé Škoda Atero. Je to současně třetí učňovské auto z projektu, který má podpořit dovednosti a kreativitu studentů této školy. Předloni vyrobili ultrakompaktní kabriolet Citijet a loni Pickup Funstar.

Škoda Atero je 4,3 metru dlouhé dvoudveřové kupé a je zatím nejsložitějším žákovským vozem automobilky. Základem je model Škoda Rapid Spaceback, který byl výrazně upraven, například posunutím a změnou sklonu sloupků, upraven byl i sklon střechy. „Pohonné ústrojí tvoří motor 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k) a sedmistupňová převodovka DSG,“ uvedla automobilka v tiskové zprávě.

Přední nárazník má velký nasávací otvor, výfuk pochází z modelu Škoda Octavia RS, z octavie si studenti vypůjčili i osmnáctipalcová kola. Na přední nápravě jsou brzdy s děrovanými kotouči s vnitřní ventilací. Sportovně laděný interiér je doplněný o LED osvětlení a soundsystém o výkonu 1800 wattů se 14 reproduktory.

Práce na voze trvaly přes půl roku, podílel se na nich šestadvacetičlenný žákovský tým, čtyři dívky a 22 chlapců. Podporu jim poskytli učitelé odborného výcviku a zástupci oddělení technického vývoje, designu a výroby.

Střední odborné učiliště strojírenské automobilky bylo založeno v roce 1927. Studenti zde studují ve tří- nebo čtyřletých technických oborech ukončených výučním listem nebo maturitou. V denním studiu ho navštěvuje téměř 900 žáků, z toho zhruba 14 procent dívek. V nástavbovém studiu si v současné době zvyšuje svou kvalifikaci zhruba 100 zaměstnanců.

Autor: ČTK