Matné sklo evokuje pohled z výšky na zemskou krajinu, barvy na povrchu váz přechází od tyrkysově modré po pískově žlutou, přičemž jejich strukturu prostupují ostrůvky stříbra. Každá váza je jiná, některé připomínají moře, jiné ústí řeky, nebo bažiny.
Novák se inspiroval krásou přírodního kamene a vázy navrhoval tak, aby působily pozitivním dojmem a stejně jako vzácný kámen je každá z váz originálem, který dokončuje finální úprava z rukou skláře v podobě matné, lesklé či metalické povrchové úpravy.
„Sklářství je bazální proces, v němž můžeme smíchat ‚obyčejnou‘ hmotu a přetavit ji v něco nového. Amalín je místo, potažmo myšlenkový proces, ve kterém se snažím vytvořit z něčeho starého, něco nového, vlastního. Myslím, že není náhoda, že jsem tuto kolekci vytvořil po dlouhém roce pandemie. Amalín je kolekce originálních váz, která skrze primární barvy, jako je světle modrá, zelená a žlutá, symbolizuje nový a pozitivní začátek. Amalín je moje nové sklo,“ vysvětluje Lukáš Novák.
Název Amalín vypovídá o místě, kde se přírodní materiály za pomoci vysokých teplot a ruční práce, taví a následně formují do neopakovatelných vzorů a struktur. Je to název české vesnice, kde se vázy vyrábí.
Lukáš NovákJiž před třemi lety na sebe Lukáš upozornil kolekcemi Lost and Found (nominace CGD Designér roku 2018, Vítěz Cen Edida Elle Decoration 2019) a Ultra Fragile (nominace CGD Objev roku 2018), které se staly stálicemi jeho portfolia. Kromě jiných úspěchů a spoluprací s předními českými výrobci skla a designu v roce 2020, přinesl letošní rok Novákovi nominaci na cenu Designér roku v rámci Czech Grand Design, ato za autorskou kolekci sady na kávu V60 in Wonderland a kolekci svítidel Spacey pro firmu Lasvit. |