• schránka
  • Přihlásit Můj účet

Menstruační kalhotky Snuggs | foto: snuggs

Menstruační kalhotky se staly hitem. Mladá česká značka za půl roku vydělala 35 milionů korun

Magazín
  •   5:49
Díky značce, kterou Linda Šejdová založila se svým kamarádem Tomášem Zahradníkem, se dostala do žebříčku časopisu Forbes 30 pod 30. Její firma za poslední půlrok vydělala 35 milionů korun a spustila expanzi do Německa. Menstruační kalhotky Snuggs se jednoznačně staly hitem.

„Díky Snuggs se začalo hodně mluvit o menstruaci. V kancelářích, hospodách, v domácnostech. Kalhotky kupují muži pro své partnerky, rodiče pro své dcery, ženy samy sobě a kamarádkám. Lidé na sociálních sítích otevřeně sdílejí své zkušenosti, strasti a radosti s menstruací,“ říká Šejdová. 

Další novinkou jsou materiály. Na konci května značka spustila prodej i dvou nových přírodních udržitelných materiálů – organické bavlny a modalu. „Nyní máme dva střihy – klasický a s vysokým pasem. Oba střihy máme ve dvou absorpcích – pro slabší a silnější menstruaci. Překvapilo nás, jak široké využití mají. Snuggs si oblíbilo mnoho mladých dívek v začátku menstruace, také je nosí lidé s různým postižením, lidé s inkontinencí nebo matky po porodu na jiné výtoky,“ říká Šejdová. 

Menstruační kalhotky Snuggs
Snuggs

Český startup uvedl menstruační kalhotky na trh na jaře minulého roku.  Kalhotky jsou paropropustné, o vysoké absorpci, přitom jsou tenké téměř jako běžné spodní prádlo. Právě materiál je odlišuje od konkurence. Jeden a půl milimetru tenký high-tech materiál s certifikací OEKO-TEX standard zaručuje jejich zdravotní nezávadnost, zabraňuje tvoření bakterií, ale především je pohodlný. 

Údržba je obdobná jako u sportovního prádla, tedy stačí propláchnout studenou vodou a vyprat, kvalita membrány přitom zůstane zachována. Zakladatelé Linda Šejdová a Tomáš Zahradník menstruační kalhotky Snuggs rok vyvíjeli a společně s dobrovolnicemi několik měsíců pečlivě testovali. 

Autor: ape Lidovky.cz