Zatímco diváků velkých celoplošných stanic v době prázdnin a dovolených ubývá, počet nejmenších diváků kvůli zavřeným jeslím a školkám stoupá, a daří se proto i dětským placeným stanicím. Například stanice Nickelodeon měla před prázdninami v cílové skupině mezi čtyřmi a 14 roky podíl přes čtyři procenta, v létě to bylo pět až šest procent. „Zatímco tradiční velké stanice najedou na prázdninový režim a program převážně recyklují, specializované kanály nabízejí stále něco nového,“ uvedla ředitelka Axocomu Erika Luzsicza.
Dospělejší pokračování kultovní pohádky. Ledové království 2 se představuje v první dlouhé ukázce |
Potenciál trhu potvrzuje i fakt, že kromě zavedených značek slaví úspěch i lokální projekty, jako například LaLa TV, která vysílá jak v ČR, tak i na Slovensku lokalizovaně. Určena je především pro děti do čtyř let. Přestože oproti jiným dětským programům tvoří LaLa TV krátké několikaminutové písničkové bloky, vykazuje stanice delší sledovanost než u mnoha konkurenčních televizí. Průměrná délka sledovanosti pořadu dosahuje až několik desítek minut, tedy většinou dvojnásobku jiných dětských programů.
I když specializované placené kanály mají v tuzemsku kvůli silnému postavení terestrického vysílání ve srovnání se zahraničím mnohem nižší čísla celkové sledovanosti, dlouhodobě jejich podíl roste. Komerčně úspěšné přitom mohou být již od několika desetin procenta.
Vedle veřejnoprávního Déčka v tuzemských kabelových, internetových a satelitních televizích působí placené programy, jako jsou Disney, Minimax, Megamax, Jimjam, Duck tv, Tuty, Nickelodeon, Cartoon nebo Boomerang.