• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Shutterstock

Premium

Hlavně aby celý svět žasl. Prosté „vezmeš si mě?“ už nestačí, ze zásnub se stává spektákl pro sociální sítě

Magazín
  •   5:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Žádost o ruku bývala čistě soukromou záležitostí. Časy se ovšem mění, a tak se z privátního rituálu mnohdy stává veřejná exhibice, jejímž cílem je ohromit nejen protějšek, ale pokud možno také celý svět. Vytáhnout zásnubní prsten u večeře v restauraci je nuda. Zato vysoko v horách, na sportovním stadionu nebo na rockovém koncertě, to už je jiný kalibr.

Není to tak dávno, co stačilo navštívit rodiče budoucí nevěsty s pugétem. Následně pokleknout, předat své vyvolené blyštivý prsten, zamumlat cosi o lásce a bylo ujednáno. Jenže tradiční rituál dostává zcela nové podoby. Fenoménem jsou veřejné žádosti o ruku, čím nápaditější a originálnější, tím lépe.

Ekonomická redakce americké zpravodajské stanice CNN letošek pojmenovala „rok zásnub“. Vyšla z dat, která jí poskytla vůbec největší šperkařská firma v USA Signet Jewelers, podle níž po chudých pandemických letech nyní nastává silná zásnubní sezona.

Značné množství párů završuje tři a půl roku „randění“. Právě po této době nejčastěji nápadníci v dostatečně nápaditých kulisách vytahují z kapsy krabičku se zásnubním prstenem.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Ludmila Hamplová