Zatím demokracie, později ?rusové? dodají co bude třeba
Tajnosnubné organizace v mediálním světě mají výrazně navrch, občan divák konsument.., je zvyklý denně na novinky, z nich reklama udělá zázrak století, "kdo to má?", no nekupte to. Pokud se to vhodně dávkuje, vydrží to akorát do sečtení volebních hlasů. Potom si marketing s hlasy už poradí, tu prodá, tu koupí, obchod je věc stále kvetoucí. Lze si představit ba i potkat politika, který místo velkých kšeftů sloužil občanům už od píky. On není celebrita, ani se neprostituuje pro zábavu publika. On není ani geniální, ale spíše ví, kde informace hledat a jak je ověřit, než jen být v rukou nějakých poradců šíbrů... Televize má ovšem 1Q einsteinů, co mávnutím udělají ze země ráj na zemi, sami zbohatli v každé době, tedy umí. Už se nikdo neptá, kdo z toho bohatství zchudl, na čí úkor, kdo ten večírek platil. Nebo se našminkuje bojovník za cokoliv, rozdíl je mezi legrací a product placementem, kde běžný člověk manipulaci neodhalí. Lze použít známý obličej z libovolné oblasti, divák ho má natřískaný v hlavě víc, než vlastní ženu, koho jiného by měl volit?