130 let

Technici týmu Brawn GB u monopostu, který by mohl být překvapením této sezony formule 1. | foto: William WESTAFP

Týmy se hádají o půl vteřiny

Sport
  •   11:41
MELBOURNE - Ještě ani poprvé letos nestačila zhasnout světla nad startovním roštem a týmy formule 1 už rozjely zákulisní soupeření. Několik dní před Velkou cenou Austrálie stáje Ferrari, Renault a Red Bull protestují proti aerodynamickým prvkům, které na svých vozech používá konkurence týmy Williams, Toyota a Brawn GP.

Hamilton kritizuje vůz 
Úřadující šampion formule 1 Lewis Hamilton přiznal, že stáji McLaren se zatím nedaří přizpůsobit vůz novým pravidlům. Podle čtyřiadvacetiletého pilota proto tým v úvodu seriálu, který začne v neděli Velkou cenou Austrálie, bude za ostatními stájemi zaostávat. "Myslím, že o první místa se budou ucházet stejné týmy. Teda kromě nás," citovala britského jezdce agentura AP. "Myslím, že jsme se příliš soustředili na vývoj loňského vozu, a proto jsme letos zaspali," uvedl. "Kdybych měl letošní vůz hodnotit, dal bych mu na stupnici od jedné do desíti čtyři body. Naopak loňskému vozu bych dal osm," dodal.

Týmy se rozhodly podat protest, poté co komisaři při prohlídkách vozů dali Williamsu, Toyotě a Brawnu svolení ke startu.

Obviněné týmy podle nich používají větší zadní difuzor (součást vozu, jež generuje podtlak a zajišťuje tím větší přilnavost zadní části vozu), než povolují pravidla.

Trojice týmů údajně obešla regule, když difuzor zvětšila díky upravené konstrukci zadní části vozu. Podle zástupců stáje Red Bull jsou vozy Williamsu, Toyoty a Brawnu díky nepovoleným rozměrům difuzorů o pět desetin vteřiny rychlejší.

Ředitel Toyoty John Howett tvrdí, že jeho tým pravidla neporušil. "Studovali jsme je velmi pečlivě a jsme přesvědčeni, že jsme je neporušili," prohlásil a dodal, že protest soupeřům nijak nezazlívá. "Takový je náš sport," uvedl.

Autor: Lidovky.cz