130 let

Diskuze

Bez ozbrojeného odporu by Euromajdan možná selhal

Ukrajinský opoziční předák Jurij Lucenko, ministr vnitra někdejší vlády Julie Tymošenkové, vyzdvihl důležitost násilné obrany Euromajdanu.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Magnolia

28. 2. 2014 10:44
demagogie
Vy si račte projít události na Ukrajině x měsíců nazpět, abyste si uvědomila, kdo první použil sílu jako odpověď na původně pokojné (!) demonstrace. Ty byly reakcí na Janukovyčovo odmítnutí podepsat asociační dohodu s EU. Ale dle vašich výlevů se zřejmě občanský/politický postoj svobodně projevit nesmí, držet hubu a krok, že? To už tady bylo, byli jsme i my dlouhé roky vazalem státního útvaru onoho slovanského bratra, satelitem medvěda zv. SSSR. Chtít nebýt něčím satelitem, snaha získat normální svobodu a možnost ovlivňovat dění ve své zemi v 21. století dle demokratičtějších měřítek, aspoň se o to pokusit, budovat tam normální pilíře demokratického státu, to je vrchol, viďte?! To, že v zemi, kde ta historická tradice citelně chybí, dále díky složité geopolitické situaci, to bude cesta náročná a bude trvat dlouho, nepůjde to bez chyb, tj. zřejmé (ilustrací je složitý vývoj u nás a to jsme na tom zřejmě o něco lépe), ale to neznamená, že mají rezignovat. Co by ti rozmazlení Ukrajinci chtěli, ať mažou, kam dosud patřili, viďte, pěkně zpátky do východní náruče! Měli demokraticky zvoleného prezidenta, je naprosto lhostejné jak se v kritické situaci ten pán vybarvil, že se navíc zachoval dost zbaběle, když uprchl. Tím si legitimitu svého prezidentsví potuploval, že? Nyní bude ke světu promlouvat z Ruska, a na Krym míří ruské tanky, že by klasický scénář? Uvidíme... Ale Vaše komentáře mi v tom kontextu přijdou nevkusné. A týká se to řady diskutujících, kteří se blahem tetelí pod články např. p. Stiera. Poroučím se. K. Horáková
0 0
možnosti

9. 3. 2014 0:20
Je jasné, že tohle divadlo je v režii USA.
EU v něm hraje roli obecního blba. Jde o národní zájmy USA, a ty -jak známo-. jsou nade vše. USA potřebují destabilizovat okolí Ruska a pokud možno se tam i vojensky usídlit. Pohádky o svobodě, lidských právech, etc. jsou shity, kterým nevěří už ani prosťáčci. Nejsem fandou SSSR a jejich pohrobků, ovšem -objektivně vzato- kdo je větší zmetek v dnešní globální politice?
0 0
možnosti

M20í82r28a 61K87o79z52á27k

2. 3. 2014 12:41
Vážená dámo
trocu teorie z demokracie, neboť i ta se řídí zákony, které musí dodržovat každý. Čili každá demonstrace, kterou alespoň dopředu neohlásíte jako její pořadatel, který pak musí odpovídat za pořádek v prostoru demonstrace, za dobu jak dlouho bude trvat a nahradíte vzniklé škody. Pokud toto nedodržíte, tak je taková demonstrace protizákonná a policie ji musí rozpustit a pokud se ti demonstranti dobrovolně nerozejdou, ta může police použí síly a pozavírat je za rušení klidu a vytržnost. A tak to v Kyjevě začalo. Jasno?!. To že se části lidí nelíbil Janukovyčův nesouhlas s přístupovými podmínkami neopravňuje ty lidi si to vynutit násilím. Jasno?!
0 0
možnosti

Křivan

28. 2. 2014 13:22
Hodně brutální video, jen si
Hodně brutální video, jen si nejsem jistý komu to krveprolití připsat, u sniperů nikdy nevíte kdo je platí.
0 0
možnosti

Křivan

28. 2. 2014 13:06
Gratuluji. právě jste získal
Gratuluji. právě jste získal cenu nejslušnějšího přispěvatele ČP baby.
0 0
možnosti

Georgerici

1. 3. 2014 22:08
cena:
Paráda. Tak to je skvělé, pokud se nejedná o odjištěný granát :-), rád cenu převezmu ...
0 0
možnosti

Vlkodlac

28. 2. 2014 13:06
Přesně.
Souhlasím s Ivaannou níže. Jediné, v čem se reálně liší naše situace od situace lidí na Ukrajině, je poněkud menší bída, lepší výchozí situace. Vliv obyčejných lidí na "majitele státu" je obdobný, tedy blízký nule. Volby nevolby. Jen lidé u nás zatím mají více co ztratit. Na https://www.youtube.com/watch?v=qSvj8F_Br4M#t=283 je celkem slušně zachycený průběh "krvavé aleje". Zpočátku celkem běžná "kočkovaná". Policajti střílí brokovnicemi (gumové náboje?) a rozhazují slzné granáty, povstalci reagují molotovy. Pak cajti náhle, bez zjevné příčiny, ustupují. Jistě není nesmyslný předpoklad, že za tím ústupem mohly být nějaké vlastní oběti, ale nevíme. Co víme je, že po jejich kvapném ústupu povstalci přechází okamžitě do vyklizených pozic a protiútoku. V 7:48 vidíme muže, který zpoza stromu evidentně míří/střílí z pušky směrem k policii. Pak náhle střih obrazu - ??? - a v dalším záběru vidíme, jak tohoto muže vlečou zřejmě mrtvého pryč. Tady to vraždění začalo. První viditelná oběť. Je tak nesmyslný závěr, že střelba tohoto (a předpokládejme i dalších jemu podobných) mohla mít za následek oběti mezi policajty a že někomu v doposud jakžtakž organizované policejní jednotce, komu třeba povstalec zastřelil kamaráda a kdo se cítil v ohrožení života "bouchly saze"? Je to jistě neomluvitelné, je nutné to vyšetřit a potrestat, ale těžko z toho obviňovat přímo Janukoviče. To je velmi nepravděpodobné. Jistě nese politickou odpovědnost za situaci, kterou nezvládl.Následující vývoj je svým způsobem fascinující. Povstalečtí kombatanti naprosto nereagují adekvátně, jak by člověk čekal v situaci, kdy se na ulici hromadí zkrvavené mrtvoly, ale spíše jako pravidelná armáda ve šturmu. "Zdravotníci" odsunují mrtvé a raněné (nikdo po nich nestřílí), zezadu přicházejí posily, buduje se nová předsunutá barikáda. Velitelé řídí vojáky megafony, filmaři filmují, nosiči přenášejí bedny s molotovy do první linie (30:53, 33:47) .Na závěr, opět bez zjevné příčiny, je bitva ukončena. Usoudil velitel, nebo jeho velitel, že už má mrtvol dost? Že už to bude stačit?Cynismus nejhrubšího zrna.
0 0
možnosti

Georgerici

28. 2. 2014 12:50
Pletete si základy, to by nebylo na Zlatého Oscara
Myslím si, oskárku, že nemáte základy kauzality (pokud nejste bolševicky zaslepen a tím pádem zcela mimo mísu kompetentních soudů), tedy příčinnosti. první příčinou bylo, že hladový kriminálník se dostal k moci a začal hromadit zlato na kliky u dveří své rezidence, místo aby pečoval o blaho jemu funkcí svěřeného národa. Souhlasím však s tím, že by bylo nejlepší obětovat územní celistvost, vzhledem k demografické situaci, kdy je část Ukrajiny přeruštěna a přesovětizována, což ovšem není chyba vítězů z Majdanu, nýbrž dědictví sovětského komunistického zla a jeho pokračování v ruském molochu .... gr
0 0
možnosti

Georgerici

28. 2. 2014 12:28
Jednoznačně odpovědět nelze, nejsem Ukrajinec
Takže: Já kandelábry nenavrhuji, ale nejsem á priori proti nim. Dovedu si představit situaci, že bych byl Ukrajinec a lajdáckým výkonem prezidentské funkce a zlovůlí snajpra i nehumánním rozkazem vnitráků, kteří těm, co mají pomáhat a chránit, nařídili střelbu ostrými do vlastních lidí vlastního národa, takže si dovedu představit situaci, že mít např. mrtvé vlastní blízké či známé, na Majdanu zastřelené, pokládám pak zcela za správné, spravedlivé a přiměřené, aby Janukovyč i ostatní viníci podobné zlovůle VISELI na Majdanu právem lidu, pokud o to demokratickou většinou národa požádají. Chápu, že se mnou mnozí souhlasit nemusí, ale já nevidím důvod, nevyvodit hrdelní odpovědnost ze zneužití politické funkce tak nenávratným způsobem, kdy promarní zodpovědný politik život svěřenému mu lidu do správy, péče, ochrany a rozvoje. Odpouští pouze Bůh, Ježíš, andělé, Panna Maria nebo Sv.Petr, já jsem jen obyčejný člověk a prevenci pokládám v tomto případě za zcela na místě. S podobným vědomím nechť jsou vždy v budoucnu kýmkoliv a kdekoliv jakékoliv politické funkce přijímány a lidstvu bude potom lépe. Howg! GeorgeRici
0 0
možnosti

Křivan

28. 2. 2014 19:23
HOWGH!
HOWGH!
0 0
možnosti

Křivan

28. 2. 2014 11:42
Pro objektivitu je třeba
Pro objektivitu je třeba říci, že historie Krymu je podstatně delší. Rusko získalo Krym po vyhrané válce s Osmanskou říší. V uzavřené smlouvě se však píše, že pokud Rusko o Krym přijde, má na něj jako první nárok Osmanská říše.Pro lepší pochopení, na Krymu se mluví pouze rusky. Tak mluví i muslimská menšina, krymští Tataři.Skutečností je, že nová vláda svým složením není ukrajinská, ale západoukrajinská, tomu odpovidají i některé její více než problematické kroky, které samozřejmě nemohou situaci uklidnit. Každý si musí položit otázku proč?1. Zrušení jazykového zákona, který zlikvidoval statut regionálních jazyků, v prvé řadě ruštiny, ale i polštiny, maďarštiny a moldavštiny a to v zemi, kde 40% obyvatelstva historicky neumí ukrajinsky.2. Jmenování nového ukrajinského ministra obrany, který je znám svojí nenávistí k Rusku.Odstranění sochy ruského vojevůdce Kutuzova také není zrovna smířlivý krok, i když jde jenom o sochu.Kam to povede je nabíledni
0 0
možnosti

D51a13n 81M71a63c79e73k

28. 2. 2014 11:41
Oskar Krejčí
V letech 1969 až 1974 se na Filozofické fakultě UK podílel na práci tzv. prověrkových komisí. Od roku 1975 je evidován v seznamu spolupracovníků StB pod krycími jmény Oskar a Kaláb. Spolupracoval s 11. oddělením II. správy StB (zaměřena na mládež, vědu, školství a kulturu) a s X. správou StB (zaměřena na boj proti vnitřnímu nepříteli) jakožto důvěrník, agent a jako rezident, tedy zvláště spolehlivý a prověřený tajný spolupracovník, jenž organizoval práci dalších agentů, kteří mu byli svěřeni, a předával výsledky jejich činnosti.http://cs.wikipedia.org/wiki/Oskar_Krej%C4%8D%C3%AD
0 0
možnosti

Georgerici

28. 2. 2014 12:39
Tedy to je pořádný zmetek
Tedy to je a byl pořádný zmetek a vůbec není co řešit !!! Nakopat do pr**le a se sokolským nazdar vystěhovat do Ruska ! gr
0 0
možnosti