"Moji předchůdci stavěli více, než na kolik měli peníze. Občané tak chovali nějaké naděje, které jsou historicky plané," zopakoval Bárta, který od premiéra Petra Nečase dostal za úkol vypracovat strategii výstavby silnic a železnic "v nových rozpočtových podmínkách". Bárta podle svých slov na dokumentu již pracuje.
Čtěte také |
Severní Morava protestuje
Rozruch vzbudil především na severní Moravě, kde stopnul stavbu mostu v Bohumíně, který je součástí přivaděče k dálnici D47, a stavbu prodloužené Místecké ulice v Ostravě. Po urgencích ze strany místní samosprávy ministr u obou staveb uznal chybu a za zařazení projektů na "černý seznam" odvolal šéfa Ředitelství silnic a dálnic Alfreda Brunclíka.
Po středečním jednání ale nepotvrdil, že stavby budou pokračovat; MD na ně údajně intenzivně hledá peníze, mimo jiné při škrtech v provozních výdajích. "Každým dnem tak přibývají koruny, které můžeme promítnout do betonu a asfaltu," uvedl Bárta, který se v pátek jede do Bohumína osobně podívat.
Jako jednu z možných cest k úsporám jmenoval ministr omezení velkorysosti výstavby v českých zemích, například snížením počtu dálničních sjezdů.