Čtvrtek 10. října 2024, svátek má Marina
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Coca-Cole se daří, Pepsi se jí směje

Ekonomika

  17:13
PRAHA - Největší světový výrobce limonád, společnost Coca-Cola, zvýšil ve druhém letošním čtvrtletí čistý zisk meziročně o pětinu na 2,8 miliardy dolarů. Její největší konkurent, společnost PepsiCo, oznámí své výsledky zítra. Podle předchozích čísel však PepsiCo na americkém trhu ztrácí.

Pepsi vs. Coca-Cola

Pepsi-Cola, která si dlouho držela místo druhého nejprodávanějšího nápoje, se v březnu propadla až na třetí místo. Na prvních dvou místech je klasická a dietní Coca-Cola. Pepsi se proto rozhodla vyrazit do boje a použít k tomu tradiční maskoty společnosti Coca-Cola.

ČTĚTE TAKÉ:

Santa Claus pije Pepsi
Boj obou výrobců sice probíhá již od začátku 20. století, avšak letos podle některých reakcí na internetu Pepsi přestřelila. Ve Spojených státech amerických totiž tento měsíc spustila kampaň: "Léto, tak to je čas na Pepsi." V té tradiční maskoti společnosti Coca-Cola, jako jsou polární medvědi či "vousáč" Santa Claus, přešli od tradičních lahví s červenou etiketou ke konkurenci.



V první z reklam na Pepsi si Santa na plážové party objedná od překvapeného barmana namísto Coca-Coly Pepsi se slovy, že má právě volno od dohody, kterou má s Coca-Colou. Druhá zase ukazuje lední medvědy, kteří odjíždějí na prosluněné pláže s plechovkou Pepsi v ruce.

Santa Claus je přitom maskotem společnosti s nejprodávanějším nápojem na světě od roku 1930 a polárního medvěda používá společnost od roku 1993.

"Zákazníci mají rádi zdravou konkurenci, a tak jsme si řekli, že je čas na její další pokračování," řekl výkonný ředitel PepsiCo Massimo d’Amore pro deník Financial Times. Problém je, že společnost vyrábějící nápoje Pepsi na americkém trhu ztrácí.

Mezi lety 2009 a 2010 se její tržní podíl v USA propadl o 0,6 procentního bodu na 29,3 procenta, zatímco Coca-Cola si udržuje stálý podíl 42 procent. Za problémem může stát fakt, že zatímco v roce 2005 vydávaly obě společnosti ve Spojených státech na reklamu stejně, minulý rok dala PepsiCo o polovinu méně peněz než Coca-Cola.

Coca-Colu láká Šanghaj
Přestože Coca-Cola již byla kvůli zvyšování cen surovin nucena zdražit a od srpna by měla v průměru zdražovat až o čtyři procenta, nemůže si stěžovat na výsledky. Ve všech koutech světa totiž v letošním druhém čtvrtletí prodala meziročně více svých nápojů. Ve světě o šest procent, v USA o čtyři procenta.

Společnost rovněž zvažuje možnost nabídky svých akcií na burze v Šanghaji. Tím by se Coca-Cola připojila k dalším předním světovým hráčům, kteří testují možnosti prodeje akcií v Číně, která má obrovský tržní potenciál. Firma by tak mohla posílit svou pozici na asijském trhu.

Autor:

Hravé koupání s Bübchen: Soutěžíme o 5 balíčků dětské kosmetiky
Hravé koupání s Bübchen: Soutěžíme o 5 balíčků dětské kosmetiky

Hraní s lodičkami, potápění nebo vytváření velehor z bohaté pěny? Jak vypadá váš koupelový rituál? Podělte se o něj v komentářích a třeba zrovna vy...